חדשות בעולם

מקרון מזהיר את פוטין: "זה יעלה למדינה שלכם ביוקר"

נשיא צרפת עמנואל מקרון מחריף את הטון, ובשיחה ארוכה שקיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אותו מההשלכות מרחיקות הלכת של המלחמה לעתידה של ארצו. גורם צרפתי: "אוקראינה ניצבת בפני הגרוע מכל"

  • ל' אדר א' התשפ"ב
פוטין ומקרון, ארכיון (צילום: shutterstock)פוטין ומקרון, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

שיחה מתוחה התנהלה היום (חמישי) בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון, על רקע הלחימה הנמשכת באוקראינה. זאת כבר השיחה השלישית בין השניים מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ולדברי לשכתו של מקרון היא ארכה 90 דקות.

גורמים בממשל הצרפתי מספרים שהשיחה הייתה חריפה במיוחד, וכי מקרון הזהיר שפוטין עושה טעות גדולה שתעלה לרוסיה ביוקר בטווח הארוך: "אתה משקר לעצמך", אמר לו. "זה יעלה למדינה שלך ביוקר, המדינה שלך בסופו של דבר תהיה מבודדת, מוחלשת ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד".

פוטין מצדו הפגין כי הוא נחוש להמשיך במבצע הצבאי, והכחיש שמדינתו מפציצה בקייב. הוא חזר על רצונו להשיג את יעדי המלחמה כפי שהוגדרו מראש על ידי רוסיה - הפיכתה של אוקראינה למדינה נייטרלית ופירוזה מנשק, בין אם באופן דיפלומטי ובין אם באופן צבאי. "רוסיה מתכוונת להמשיך במאבק הבלתי מתפשר נגד חמושים וקבוצות חמושות לאומניות", אמר הנשיא הרוסי, "הניסיונות להאט את השיחות יובילו רק לדרישות נוספות של  קייב כלפי המדינה שלנו". גורם צרפתי אמר בתום השיחה כי לא יצאו ממנה מסרים מרגיעים, וכי הוא מאמין ש"אוקראינה ניצבת בפני הגרוע מכל".

על רקע השיחה הלא מעודדת הזאת, התייצבו הערב נציגי רוסיה ואוקראינה לסבב השני של המשא ומתן. בריאיון הבוקר ל-ynet התייחס אולכסיי ארסטוביץ', יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, להתפתחות בשיחות: "העמדה הרוסית מתרככת עם הזמן", טען. "לפחות הם כבר לא מדברים על ניאו-נאצים, לא מדברים על פירוזה של אוקראינה. אבל אנחנו לא בונים כל כך על המשא ומתן".

בתוך כך, בעקבות הסנקציות שהטילו ארצות הברית והמערב בימים האחרונים על רוסיה, הגיעה היום תגובת נגד נוספת כאשר רוסיה הודיעה על החלטתה להפסיק לספק מנועי רקטות לארצות הברית - כך על פי הודעתו של ראש סוכנות החלל הממלכתית ברוסיה, דמיטרי רוגוזין: "במצב כזה אנחנו לא יכולים לספק לארצות הברית את מנועי הטילים הטובים בעולם", אמר הבכיר הרוסי, שנחשב מקורב לנשיא פוטין. "תנו להם לעוף על משהו אחר, כמו מקלות המטאטא שלהם, או אני לא יודע על מה".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןצרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה