חדשות בעולם

שגריר רוסיה בישראל יוצא למתקפת נגד: "מסיתים נגדנו בכל העולם"

במסיבת עיתונאים לכלי התקשורת בארץ יצא השגריר הרוסי נגד מה שהגדיר כפייק ניוז של התקשורת העולמית: "אנחנו לא רוצים לכבוש את אוקראינה, נשמור על זכויות אדם מלאות"

  • ל' אדר א' התשפ"ב
ויקטורוב, תמונת ארכיון (צילום: Meir Vaaknin/Flash90)ויקטורוב, תמונת ארכיון (צילום: Meir Vaaknin/Flash90)
אא

מכחיש את הפגיעה בבאבי יאר: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הישראליים בשגרירות הרוסית בתל אביב. במפגש טען השגריר, בין היתר, כי התקשורת העולמית מסקרת את המלחמה בין ארצו לבין אוקראינה באופן מגמתי, וכי אוקראינה מפעילה לוחמה פסיכולוגית כנגד ארצו.

ויקטורוב חזר על הטענה לפיה התקשורת מסיתה נגד מדינתו: "ישנה הסתה לשנאה כלפי רוסים בכל העולם. כל דבר שאנו אומרים ישר מוגדר כתעמולה. אמצעי תקשורת רוסיים נחסמו במערב ובאוקראינה".

"יש גל של פייק ניוז מצד התקשורת, שמנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא שלנו בצורה מפלצתית", הוסיף ויקטורוב. "מסיתים נגד רוסיה בכל העולם. למרות הטענות של אוקראינה, לא הפצצנו את באבי יאר, זה פייק ניוז. לא נגרם נזק לאנדרטה. כל דבר שאנחנו אומרים – ישר טוענים שזו תעמולה".

כזכור, רק אתמול כתב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בעמוד הטלגרם שלו הודעה בעברית, בה יצא נגד תקיפת באבי יאר: "זהו מקום מיוחד, מקום של תפילות, מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת".

דבריו של זלנסקי הוכחשו על ידי העיתונאי הישראלי רון בן ישי, שליח "ידיעות אחרונות" לקייב, שביקר באתר ההנצחה בבאבי יאר ומצא שהמקום לא נפגע. "הפגיעה הקרובה ביותר לבאבי יאר הייתה במגדל התקשורת, וגם הוא עצמו לא ניזוק - פרט לפגיעות קטנות של רסיסים", כתב בן ישי.

בהמשך לדברים, השגריר הרוסי הכחיש גם את התפיסה הכוללת של המערב לפיה ארצו מנסה לכבוש את אוקראינה: "אנחנו לא רוצים לכבוש את אוקראינה. אנחנו לא מנסים לפגוע בעם האוקראיני, אלא רק פועלים נגד מי שלקח את אוקראינה בת ערובה. צבא רוסיה לא נלחם באזרחים ולא יורה על מתקנים אזרחיים שלווים. אני מתחייב שרוסיה תשמור על זכויות אדם מלאות".

ויקטורוב התייחס גם למנגנון התיאום של ישראל מול רוסיה בנקודות בהן היא נמצאת בסוריה, והבהיר שאין בו שינוי: "זהו אינטרס משותף של רוסיה וישראל להמשיך במנגנון התיאום בסוריה". הוא דיווח גם בקצרה על השיחה שהתקיימה אמש בין הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה נפתלי בנט: "פוטין ציין את הפרטים של המבצע, בנט הביע את דעתו על מה שקורה, והם הסכימו לשמור על קשר".

עם זאת, השגריר התחמק משאלות העיתונאים בנוגע לסגירתם של כלי תקשורת של האופוזיציה ברוסיה, אשר אינם מתיישרים עם הקו הממשלתי, כמו גם משאלות על מעצר עיתונאים ואזרחים. "אנחנו מקווים לסיום מהיר של הקרבות", הצהיר. "המשלחת שלנו מחכה כרגע לאוקראינים שיגיעו לסבב השיחות השני".

תגיות:רוסיהאוקראינהסוריהבאבי יאראנטולי ויקטורוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה