חדשות בעולם

זהירות: קנס של 58 אלף דולר בגלל מהירות מופרזת

מיליונר פיני נע במהירות מופרזת, חטף קנס כבד ומיהר להשמיץ את מדינתו בפייסבוק. בפינלנד, עם זאת, לא מתרגשים: גם עשירים, הם אומרים, צריכים להרגיש את הכאב בכיס

אא

אף אחד לא אוהב לחטוף דוח תנועה ולשלם קנסות, אבל סביר להניח שלא רבים בעולם נקלעו למצבו של רימה קויסלה, איש עסקים פיני שנקנס ב-54,024 יורו (בערך 58 אלף דולר) על מהירות מופרת מעט של 103 קילומטר לשעה באזור בו אסור להאיץ. ולא, הסכום הזה לא היה טעות הקלדה.

מר קויסלה הוא מיליונר, והפינים – שלרשותם עומד כנראה שכל ישר יותר מהמצוי – נוהגים לקבוע קנסות לעבירות תנועה רציניות בהתאם להכנסתו של העבריין. ההיגיון הפשוט שלהם הוא שאם 100 דולר כואבים לאיש הקטן, צריך לדאוג לקנס שיכאב גם לאיש עסקים גדול.

על אף שמדובר במערכת עתיקת יומין בפינלנד – כבר לפני כתשעים שנה החלו הרשויות שם להעניק קנסות המבוססים על הכנסתו היומית של אדם כתחליף למאסר בעבירות קלות יחסית – רימה קויסלה לא השלים בקלות עם ההוצאה הבלתי צפויה. במקום זאת הוא פרסם שורה של פוסטים זועמים בפייסבוק, כולל צילום של דוח התנועה שלו ותמונה של מה שהיה יכול לקנות בסכום הקנס – מרצדס חדשה.

הלסינקי, פינלנדהלסינקי, פינלנד

אבל על אף שקויסלה נשבע לעזוב את פינלנד בעקבות הקנס, דיונים בתקשורת הפינית וסקרי דעת קהל גילו כי רוב הציבור הפיני תומך בהמשך מדיניות 'הקנסות הפרוגרסיביים'.  "זה אומר הרבה על הזמנים שאנחנו חיים בהם אם עשיר מופלג לא יכול לשלם קנס על עבירה שביצע ומיד רוצה לעזוב את המדינה. שילך, לא נתגעגע אליו", כתב טוקבקיסט פיני וזכה להסכמה כללית.

הדוח של קויסלה, אגב, אינו הגבוה ביותר בהיסטוריה של פינלנד. ב-2012 מנהל בכיר של נוקיה קיבל קנס של למעלה ממאה אלף דולר על עבירת תנועה, אבל הצליח להפחית אותו משמעותית בערעור לבית משפט. ערעורים מסוג זה מיועדים להוכיח שהנאשם, למעשה, פחות עשיר כרגע ממה שחישבו השוטרים על ידי התחברות מרחוק למחשבי מס הכנסה. קויסלה,  בינתיים, מעדיף כנראה להשמיץ את פינלנד במקום לערער.

תגיות:זהירות בדרכיםקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה