חדשות בעולם

הקרבות באוקראינה נמשכים: הפגזות והרוגים בחרקוב. מריופול מכותרת

הפגזות כבדות בחרקות נגד אזורים מאוכלסים. לפחות 34 הרוגים. העיר מריופול נצורה, מלאי האוכל אזל, ואין אספקת חשמל ומים

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קרבות קשים באוקראינה: הבוקר (חמישי) דיווחו הרשויות באוקראינה על 34 הרוגים ביממה האחרונה מהפגזות הצבא הרוסי נגד אזורים מאוכלסים בעיר חרקוב. העיר מריופול, הסמוכה לחבל הבדלנים דונבאס, חווה הפגזות קשות ומכותרת לחלוטין. מלאי האוכל אזל בעיר, ואספקת המים והחשמל אזלו. כוחות המורדים בחבל דונבאס הכריזו הבוקר כי במידה והאוקראינים במריפול לא ייכנעו – הם יחלו בהתקפה נגד יעדים שונים בעיר, בה מתגוררים בימי שגרה 430 אלף תושבים.

לאחר שהכוחות הרוסיים סיימו את ההשתלטות על העיר האסטרטגית חרסון, הם ממשיכים לנוע מערבה – לעבר העיר מיקולאייב. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", העיר עצמה טרם הופגזה, אך רקטות שוגרו לעבר הכוחות האוקראיניים שהוצבו מחוצה לה.

כיבוש העיר חרסון, בה מתגוררים 300 אלף תושבים, הינו משמעותי עבור הצבא הרוסי. מדובר בעיר נמל ומרכז תעשייתי חשוב, וממנה יכולים הרוסים להמשיך לכבוש ערים נוספות בדרום אוקראינה, בין השאר את העיר אודסה.

שיירת הענק של כוחות רוסיים עדיין מתקדמת באיטיות משמעותית לעבר קייב בירת אוקראינה. הבוקר ציין המודיעין הבריטי כי הכוחות הרוסיים התקדמו מעט מאוד לעבר קייב. לא ברור האם הסיבה להתקדמות האיטית היא התנגדות אוקראינית עזה או בעיות לוגיסטיות שונות.

הלילה נשמעו פיצוצים עזים במרכז הבירה קייב. מוסקבה מדווחת שהצבא הרוסי השבית מרכז גיבוי עבור שידורי הטלוויזיה והרדיו. באוקראינה דווח שגשר בעיר הופצץ כדי לעכב את ההתקדמות של הכוחות הרוסיים.

שר החוץ הצרפתי הזהיר הבוקר ש"הגרוע ביותר עוד לפנינו". הוא ציין כי החשש הוא שהרוסים ישתמשו בטכניקה בה הם מיומנים – הטלת מצור על העיר.

מדינות המערב ממשיכות לשלוח כלי נשק לאוקראינה. ארה"ב העבירה בימים האחרונים מאות טילי סטינגר נגד מטוסים, הממשלה הגרמנית הודיעה שתעביר לאוקראינה עוד 2,700 טילים נגד מטוסים. זאת בנוסף ל-500 טילי סטינגר שגרמניה כבר התחייבה להעביר לאוקראינה, לצד 1,000 נשקים נגד טנקים.

הבוקר הודיע האו"ם כי מאז פרוץ המלחמה יותר ממיליון פליטים ברחו מאוקראינה. מדובר במשבר הפליטים החריף ביותר במאה הנוכחית.

המו"מ בין הצדדים על הפסקת אש צפוי להתחדש הבוקר. אמנם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר שלשום שאם רוסיה מעוניינת במו"מ היא חייבת להפסיק את ההפצצות שלה, אך אמש מסר יועץ לנשיא שמשלחת אוקראינית יצאה לשיחות. 

תגיות:מריופולאוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה