חדשות בעולם

מפתיע: האם נתניהו יתווך בין פוטין לזלנסקי?

רבה של אומן, הרב יעקב ג'אן, מבקש מראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, לתווך בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הרב יעקב ג'אן, רבה של העיר אומן שבאוקראינה, מבקש מראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, לתווך בין נשיא רוסיה ולדמיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, ולהביא את המלחמה הקשה לסיומה.

"לא סוד הוא כי ימים אלו מתוחים בעולם עקב המלחמה הרוסית בעם האוקראיני, תוך זריעת הרס רב בחוצות הערים עד כי לב יחרד לגורלם של יהודי המקום הנתונים לחסדיהם של צבאות אלו, שהכוח בידם לעשות ככל העולה על רוחם ברחבי אוקראינה", פותח הרב של אומן את דבריו.

"נוכח מציאות זאת. חובה עלינו לעשות כל שבידינו על מנת לעצור את מרחץ הדמים הזה, ואל יאמר אדם אין בכוחי להשפיע על המעצמות המתקוטטות תוך שפיכות דמים של אנשים רבים", ממשיך הרב ג'אן ופונה ליו"ר האופוזיציה נתניהו: "ידוע כי כבודו מקושר עם הצדדים, במיוחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אשר למעשה מוביל מערכה זאת ועל פיו יישק דבר. בהבל פיו של הנ"ל יוכרע גורלה של אוקראינה ותושביה. ולא רק תושביה – ביניהם יהודים רבים – אלא קברי גדולי החסידות הטמונים בעפרה וכעת נתונים בסכנה גדולה בשל הפצצות חסרות הבחנה הנוחתות בכל עבר על אדמת אוקראינה.

"מי לנו גדול כמו רבי נחמן מברסלב, וקדושתו הנשגבה של הבעל שם טוב, וכן האדמו"ר הזקן מחב״ד ורבי לוי יצחק מברדיטשוב - שקבורים באדמת אוקראינה", ממשיך הרב ג'אן לתאר. "אלפי אלפים של יהודים אשר פזורים בכל רחבי אוקראינה, מוסדות יהודיים ובתי יתומים. הנה הגיעה שעת הכושר שאין ספק שיש בידך בחוכמתך ובתבונתך יותר מכל אדם, להשכין שלום בין שתי האומות הללו.

"אל תחשה כעת ואל תיתן לבעל דבר לבלבל אותך. ואדרבה, לך כמנהיג פרטי של העם, כי אתה יודע כמה אתה רצוי ונאהב, ומי יודע אם לעת הזאת הגעת למלכות", קורא רבה של אומן מדם ליבו. "על כן הנני פונה אליך בכל לב, בשם כל ישראל, לך בכוחך זה והושעת עמים רבים ויבוא שלום בעולם בגאולה קרובה אמן ואמן".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןוולדימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה