חדשות בעולם

זעם עולמי נגד רוסיה: מיליון איש נמלטו מאוקראינה מאימת המלחמה

מאז שהחלה המלחמה באוקראינה לפני שבוע, נמלטו יותר מ-2% מאוכלוסיית המדינה. מדובר במיליון פליטים שעזבו את ביתם

  • ל' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפחות ארבעה פיצוצים נשמעו הלילה (חמישי) בקייב בירת אוקראינה. לפי הדיווחים, שני פיצוצים חזקים אירעו במרכז העיר, ואחריהם נשמעו שניים נוספים ליד תחנת מטרו.

מיליון פליטים נמלטו מאוקראינה מאז שהחלה המלחמה – כך אמר הלילה הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גרנדי. מדובר ביותר מ-2% מאוכלוסיית המדינה. "בתוך שבעה ימים בלבד חזינו באקסודוס של מיליון פליטים מאוקראינה אל המדינות השכנות", צייץ הנציב העליון בטוויטר. "עבור מיליונים רבים נוספים בתוך אוקראינה, זה הזמן לדומם את הנשק כדי שניתן יהיה לספק סיוע הומניטרי מציל חיים".

לפי מועצת האו"ם לזכויות אדם, 227 אזרחים נהרגו ו-525 נפצעו. עוד ציינה מועצת האו"ם כי ישנם עיכובים בדיווחים וככל הנראה מניין ההרוגים האמיתי "גבוה בהרבה".

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אישר הלילה כי יפתח בחקירה של פשעי מלחמה אפשריים שנעשו באוקראינה בתשע השנים האחרונות. זאת, בעקבות בקשה של 39 מהמדינות החברות בבית הדין לעשות זאת.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הלילה לכך ש-141 מדינות הצביעו בעד גינוי המתקפה של רוסיה באוקראינה – וקראו לה להפסיק את המלחמה ולהסיג את כל כוחותיה. "גינויה של רוסיה אמש ברוב מוחץ בעצרת הכללית של האו"ם ממחיש את היקף הזעם העולמי על המתקפה הנוראה של רוסיה על שכנתה ומצביע על אחדות בינלאומית חסרת תקדים", אמר. כזכור, 141 מדינות, כולל ישראל, הצביעו בעד. רוסיה וארבע מדינות בלבד התנגדו.

המו"מ בין הצדדים על הפסקת אש צפוי להתחדש הבוקר. אמנם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הצהיר שלשום שאם רוסיה מעוניינת במו"מ היא חייבת להפסיק את ההפצצות שלה, אך אמש מסר יועץ לנשיא שמשלחת אוקראינית יצאה לשיחות.

זלנסקי קרא הלילה לאזרחיו "להמשיך במאבק נגד הפולשים הרוסים". הוא הוסיף ואמר כי החיילים הרוסים "אינם לוחמים של מעצמת-על", אלא "ילדים מבולבלים" שמנוצלים על ידי מנהיגיהם במוסקבה. זלנסקי ציין שמורל החיילים הרוסים נפגע בעקבות ההתנגדות האוקראינית העזה.

כוחות רוסיים כבשו אתמול את העיר חרסון בדרום המדינה. זוהי העיר הגדולה הראשונה שנופלת לידי הרוסים במלחמה. מדובר בעיר אסטרטגית, שהשליטה בה נחוצה לכיבושים נוספים. זוהי עיר נמל ומרכז תעשייתי חשוב.

רוסיה טוענת כי עד כה נהרגו 498 ונפצעו 1,597 מחייליה. אוקראינה, מנגד, טוענת כי יותר מ-7,000 חיילים רוסים נהרגו מתחילת המלחמה. אף אחד מהצדדים אינו מספק הוכחות לדבריו.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה