חדשות בארץ

ניצחון לאופוזיציה: החוק לשינוי הרכב בחירת הרבנים הראשיים נפל

ההצעה, שהייתה אמורה לעבור ברוב קואליציוני דחוק, נפלה לאחד שאחד מחברי האופוזיציה הפר קיזוז וחבר כנסת מהקואליציה התעכב בהצבעה. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "אין להם סיעתא דשמיא"

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
אא

האופוזיציה הצליחה להפיל הערב (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת משה (קינלי) טור-פז מיש עתיד לשינוי ההרכב לבחירת הרבנים הראשיים.

החוק נפל לאחר שח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת הפר קיזוז. הקואליציה הזעיקה את ח"כ ניר אורבך (ימינה) להשתתף בהצבעה, על אף שהוא לא רצה לתמוך בחוק. אורבך הגיע לבסוף לאולם, אך האופוזיציה טענה שהצבעתו נעשתה באיחור. המליאה יצאה להפסקה, בסיומה קבע הייעוץ המשפטי של הכנסת כי אורבך אכן לא הצביע בזמן. בשל כך, נקבע שוויון 51 בהצבעה, והחוק נפל.

ההצעה המדוברת ביקשה לקבוע תנאים חדשים לבחירת הרבנים, בהם שינוי הרכב החברים באסיפה הבוחרת, כך שהשפעתו של שר הדתות מתן כהנא תגדל והשפעת הרבנות תקטן. בנוסף, הציע החוק לערוך בחירות גלויות במקום חשאיות, וגם לקבוע כי אחד התנאים ההכרחיים להגשת מועמד לתפקיד הרב הראשי יהיה שעל המועמד לכהן כדיין או להיות כשיר לתפקיד זה. השינויים נועדו, כך נראה, להקל את דרכו של הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון צהר, לתפקיד הרב הראשי.

בתגובה לתוצאות ההצבעה, אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי: ''ממשלה שכל רצונה לחסל את מוסד הרבנות הראשית, בדרך לריסוק זהותה היהודית של מדינת ישראל, אין לה סייעתא דשמיא''.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, מסר: "גם הערב, הקואליציה נוחלת מפלה אחר מפלה, והיד עוד נטויה. הפלגנות בין חלקי הקואליציה הכשילה אותם שוב. ממשיכים להיאבק".

ח"כ שלמה קרעי כתב בטוויטר: "איזה ניצחון מתוק. קואליציית עוועים ממש. גם נלחמו ביהדות וגם נפלו כמו זבובים. החוק נגד הרבנות הראשית המסורתית נפל במליאה אחרי מאבק איתנים".

תגיות:הרבנות הראשיתמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה