חדשות בארץ

הישג לאופוזיציה: "כבר שבוע רביעי שהממשלה לא מצליחה להעביר חוקים"

מבוכה בקואליציה: שר המשפטים גדעון סער נאלץ לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק הדגל שלו. הסיבה: תרגיל שערכה האופוזיציה, שניצלה את היעדרותו של בנט

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
סער (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)סער (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מבוכה גדולה לקואליציה: אחד מחוקי הדגל, חוק הגבלת כהונה של ראשי ממשלה, בהובלתו של שר המשפטים גדעון סער, לא עלה לאישור סופי. ההצבעה על החוק תידחה לשבוע הבא.

הדיון אודות החוק נמשך מעל 13 שעות של הסתייגויות חברי אופוזיציה. בתום כל ההצבעות על ההסתייגויות, רגע לפני הקריאה השלישית, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ביקש להכריז על ההצבעה על החוק להגבלת כהונה בתור הצבעת אי אמון בממשלה.

מכיוון שמדובר בשינוי של חוק יסוד: הממשלה, הקואליציה הייתה חייבת להעביר את החוק ברוב של 61 ח"כים לפחות. כיוון שראש הממשלה בנט לא שהה במליאה, בשל פגישה עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, הקואליציה נותרה עם רוב של 60 חברי כנסת, ונזקקה לעוד אצבע של חבר כנסת של הרשימה המשותפת. בשל הגדרת ההצבעה מחדש, היו מתקשים חברי הרשימה המשותפת לתמוך אקטיבית בחוק, שמשמע תמיכה בממשלה.

החוק, שמגביל את כהונת ראש הממשלה לתקופה רצופה מרבית של שמונה שנים, אמנם נחשב אישית נגד נתניהו, אך לא יחול באופן רטרואקטיבי, מה שלכאורה יאפשר לראש הממשלה לשעבר לחזור לכהונה נוספת.

בליכוד תקפו את הקואליציה. יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר: "שבוע רביעי ברצף בו הממשלה נאלצת למשוך חוקים בשל היעדר רוב. בימים ההם אין ממשלה בישראל. נחליף אותם".

תגיות:גדעון סערחוק הגבלת כהונהמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה