חדשות בעולם

המלחמה נמשכת במלוא עוזה: הרוגים בחרקוב, 300 טנקים בגבול בלארוס. היום יתחדש המו"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום חריף: "הדיקטטור יפסיד לטווח ארוך". חיילים רוסיים צנחו בחרקוב ותקפו בית חולים מקומי

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המלחמה נמשכת במלוא עוזה: לפנות בוקר (רביעי) פרסם צבא אוקראינה הודעה שלפיה חיילים רוסים צנחו בחרקוב ותקפו בית חולים מקומי. אתמול הותקפה הבירה קייב, וירי טילים מאסיבי שוגר לעבר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. בהפצצות הליליות על חרקוב נהרגו יותר מ-21 בני אדם, ויותר מ-100 נפצעו.

טיל רוסי פגע בבניין מגורים בעיר ז'יטומיר שבצפון מערב אוקראינה. ארבעה בני אדם נהרגו, בהם ילד. על פי ההערכות, הטיל כוון לבסיס חיל האוויר הסמוך, אך פגע בלב שכונת מגורים. אמש טענה אוקראינה שחשפה חוליית צ'צנית שמטרתה היתה לחסל את נשיאה ולדימיר זלנסקי. במקביל, השיירה הצבאית הרוסית, שאורכה 64 ק"מ, ממשיכה להתקדם לכיוון קייב. השיירה כוללת טנקים וכלי רכב צבאיים נוספים.

המודיעין האוקראיני מדווח שמוסקבה מתכוונת לייצר פרובוקציה, ש"תצדיק" כניסה של כוחות בלארוסיים לאוקראינה. לפי המודיעין האוקראיני כ-300 טנקים של בלארוס נמצאים בגבול עם אוקראינה.

היום יתקיים סבב שני של שיחות בין רוסיה לאוקראינה על הפסקת אש, זאת לאחר שהמו"מ הקודם הסתיים ללא תוצאות. סוכנות הידיעות הרוסית ציינה שהשיחות יתקיימו בבלארוס, סמוך לגבול הפולני. אוקראינה לא אישרה את הדיווח. 

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נשאל אמש מה התנאים להמשך המו"מ, והשיב: "הם חייבים להפסיק להפציץ אנשים, פשוט להפסיק עם ההפצצות - ואז לשבת לשולחן המו"מ. אם הם יעשו את זה - סימן שרוסיה מוכנה לשלום. אם הם לא יעשו את זה, סימן שאנחנו מבזבזים את הזמן".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא לפנות בוקר נאום לאומה, בו הודיע שארה"ב תאסור על טיסות רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה. "פוטין לא ידע מה מחכה לו. הוא חשב שיוכל לעבור לתוך אוקראינה והעולם יעבור על כך בשתיקה. במקום זאת הוא פגש בקיר של עוצמה שהוא לא תיאר לעצמו - הוא פגש את העם האוקראיני. מהנשיא זלנסקי ועד כל אוקראיני - חוסר הפחד שלהם, האומץ שלהם, הנחישות שלהם, נותנים השראה לעולם".

ביידן התייחס לסנקציות הקשות שהוטלו על מוסקבה: "בעוד הוא עשוי להשיג רווחים בשדה הקרב, הוא ישלם מחיר גבוה בטווח הארוך. בהיסטוריה של העידן הזה ייכתב שהמלחמה של פוטין נגד אוקראינה הותירה את רוסיה חלשה יותר ואת שאר העולם חזק יותר. אנחנו חונקים את רוסיה ומחלישים את הצבא שלה לשנים קדימה.

"לאורך ההיסטוריה למדנו את השיעור הזה: כאשר דיקטטורים לא משלמים מחיר על תוקפנותם, הם גורמים יותר כאוס. הם ממשיכים להתקדם", אמר ביידן וציין כי פוטין התעלם מהמאמצים למנוע מלחמה. "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא פרובוקציה. הוא דחה את המאמצים הדיפלומטיים. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו. והוא חשב שהוא יוכל לפלג אותנו. פוטין טעה. היינו מוכנים". הוא שב וציין כי ארה"ב לא תשלח את חייליה להילחם על אדמת אוקראינה.

זהו היום השביעי למלחמה, ורוסיה טרם הצליחה לכבוש עיר כלשהי במלואה. הנחישות של העם האוקראיני, והאזרחים שמצוידים בנשק ומכינים בקבוקי תבערה – הפתיעה את פוטין, שתכנן לכבוש את קייב בקלות, בתוך ימים אחדים.

תגיות:רוסיהאוקראינהטנקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה