חדשות בעולם

רוסיה מזהירה את תושבי קייב: "בקרוב נתקוף בבירה"

בצעד מאיים למדי, מפרסמת רוסיה אזהרה לתושבי קייב באזורים מסוימים: "בקרוב נפתח במתקפה מדויקת, אנחנו קוראים לאזרחים לעזוב את בתיהם". שגרירים רבים נטשו דיון באו"ם בהשתתפות שר החוץ הרוסי לברוב

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
קייב (צילום: shutterstock)קייב (צילום: shutterstock)
אא

לוחמה פסיכולוגית או אזעקת אמת? משרד ההגנה הרוסי הודיע כי רוסיה צפויה להפציץ בקרוב מתקנים בקייב השייכים לשירותי הביטחון של אוקראינה, על למנת למנוע מה שהם מכנים "מתקפת מידע" כנגד רוסיה. בהודעה הם התרו בתושבים המתגוררים בסמוך לאזורים אלה להתפנות מיד מהשטח.

"כוחותינו מתכוננים לפתוח במתקפה מדויקת על ריכוזי טכנולוגיה ולוחמה פסיכולוגית של מערכת הביטחון האוקראינית במרכז קייב", נאמר בהודעה. "אנחנו קוראים לאזרחים שהלאומנים משתמשים בהם לפרובוקציה נגד רוסיה, וכן לאזרחים שגרים באזור, לעזוב את בתיהם".

בתגובה לאזהרות יצא משרד ההגנה של אוקראינה באזהרה נגדית מלוחמה פסיכולוגית. בהודעה האוקראינית הובהר, כי רוסיה מתכננת לפתוח בקמפיין רחב של הפצת מידע כוזב סביב המלחמה, שיכלול בין היתר הצגת מסמכים מזויפים והצהרות מפוברקות של פוליטיקאים וקצינים אוקראיניים, בהן יכריזו כביכול על כניעה של הצד האוקראיני.

האזהרות ההדדיות מגיעות על רקע צילומי לוויין שמגיעים מהשטח, לפיהם שיירת ענק של כוחות רוסיים באורך של כ-60 ק"מ עושה את דרכה לאוקראינה. בתדרוך אמריקני הזהירו כי רוסיה מתכננת להטיל מצור על קייב: "גל שני ועצום של כוחות רוסיים צפוי לפלוש לאוקראינה ולגבור על הכוחות האוקראיניים באמצעות מספרים עודפים".

הקנצלר הגרמני אולף שולץ יצא בהצהרה כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וקרא לו להפסיק מיד את הלחימה באוקראינה, להשיב את כוחותיו ארצה ולהתמקד במסלול הדיפלומטי: "ולדימיר פוטין תוקף את העם האוקראיני, מרחץ הדמים הזה חייב להיפסק".

גיבוי אירופאי נוסף לאוקראינה הגיע במהלך דיון שנערך היום בוועדה לפירוק נשק גרעיני בז'נבה מטעם האו"ם. במהלך דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהשתתף בשיחה מרחוק, בחרו נציגים אירופאיים רבים לצאת מהחדר והאולם נותר כמעט ריק.

לדברי לברוב, אוקראינה עדיין אוחזת ביכולת גרעינית וכי מדובר ב"סכנה שיש למנוע. אנחנו לא יכולים שלא להגיב על סכנה אמיתית שכזאת". לברוב אף דרש שהמערב ימשוך את ידיו מהקמת מתקנים צבאיים בברית המועצות לשעבר, והתייחס שוב להחלטה האמריקאית להעביר נשק לאוקראינה, במה שכינה "השתוללות רוסופובית".

שגרירת גרמניה באו"ם, קתרינה שטאש, אשר עזבה את הדיון עם פתיחת דבריו של לברוב, אמרה: "אסור שינצלו לרעה את מועצת זכויות האדם כפלטפורמה לדיסאינפורמציה. חייבים להציג את הטענות הגרוטסקיות של שר החוץ לברוב בדיוק כמו שהן: עיוות ציני של העובדות".

השגרירה האוקראינית יבניה פיליפינקו ביקשה להביע את הערכתה לשגרירים האירופאיים שנטשו את הדיון ואמרה: "תודה לכם על הפגנת התמיכה הנהדרת הזאת באוקראינים, שנלחמים למען העצמאות שלהם".

תגיות:רוסיהאוקראינהגרמניהסרגיי לברובאולף שולץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה