חדשות בארץ

המשפחה השכולה מבקשת: "עזרו לנו להביא את הבן שנהרג באוקראינה – לקבורה בישראל"

"אנחנו מבקשים עזרה מהמדינה כדי שהבן שלנו יגיע לקבורה בישראל", מבקשת משפחת ברודסקי, שבנה רומן ז"ל נהרג כשניסה להימלט מקייב עם אשתו ושתי בנותיו

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משפחתו של רומן ברודסקי ז"ל, הישראלי שנהרג אתמול (שני) באוקראינה, פועלת להבאת גופתו לקבורה בארץ. המשפחה מבקשת שאף זוגתו מילה, שהיתה איתו בזמן הירי ושמרה על גופתו – תוכל להגיע לארץ ולהשתתף בהלוויה.

הטרגדיה אירעה כאשר רומן, אשתו ושני ילדיו מנישואים קודמים ניסו להימלט מקייב. רומן עצמו נסעה במכונית שהובילה שיירת ישראלים לעבר הגבול עם מולדובה, כשמילה ושני הילדים, בני 6 ו-3 במכונית שנסעה אחריו. רומן נפגע מאש אוקראינית כתוצאה מטעות בזיהוי, ומותו נקבע במקום.

כשהחלו היריות לעבר רכבו, הספיק רומן להתקשר למילה, ואמר לה: "אני לא רוצה למות".

יפים ברודסקי, אביו של רומן ז"ל, סיפר היום ל-ynet כי "מילה נשארה לשמור על הגופה. היא לא עזבה אותו, למרות שהיה מסוכן מאוד להישאר שם. אנחנו כל כך מעריכים אותה על כך. אנחנו מבקשים עזרה מהמדינה כדי שיביאו את הבן שלי לקבורה ומבקשים שיעזרו למילה להגיע לארץ כדי להשתתף בהלוויה מסיבות הומניטריות. לפחות שיתנו לה אפשרות לצאת מאוקראינה עם הגופה של הבן שלי".

שתי בנותיו היתומות של ברודסקי חזרו לקייב, והן שוהות עם אמן. "כולם שואלים למה הם לא יצאו לפני שהחלה המלחמה, אבל אף אחד לא האמין שזה יכול לקרות. אף אחד לא חשב שהרוסים באמת יעשו בשנת 2022 מלחמה כמו שראו רק ב-1940. רבים מצאו את עצמם לא מוכנים", מספרים במשפחת ברודסקי.

חברו של ברודסקי ז"ל, אלכס מלר, סיפר היום כי המשפחה והחברים מתקשים לעכל את הבשורה המרה. "בוקר מאוד קשה ועצוב לכל המשפחה והחברים. כשהשמיים נסגרו הוא כבר לא היה יכול לברוח", הוסיף מלר בכאב. "אמרתי לו שיברח מאוקראינה, אבל הוא לא חשב זה יקרה. כולם שבורים וקיבלו את הבשורה מאוד קשה".

תגיות:רומן ברודסקיאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה