חדשות בעולם

"פשע מלחמה נגד אוכלוסייה אזרחית": מתקפה רוסית כבדה על חרקוב. בניין העירייה הושמד

לחימה עזה בחרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה. במקביל, שיירת הכוחות הרוסיים שעושה את הדרך לכיוון קייב נמצאת כבר במרחק של פחות מ-50 ק"מ מהבירה

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
חרקוב, אוקראינה (צילום: shutterstock)חרקוב, אוקראינה (צילום: shutterstock)
אא

בעוד המצור הרוסי ממשיך להתהדק על קייב, ושיירת כלי נשק עושה את דרכה אל העיר, נמשכת הלחימה העזה בחרקוב, העיר השניה בגודלה במדינה. רוסיה הפציצה בנייני ממשלה בכיכר החירות במרכז העיר. בסרטון מהזירה נראה טיל פוגע בחזית בניין הממשל האזורי, וחלקים של כלי רכב החונים בסמוך לו מתעופפים מעוצמת ההדף. מושל העיר, אולג סינגובוב, ציין שהמתקפה כוונה לאזורי מגורים, וכי מוקדם עדיין לומר מה מניין הנפגעים. "מדובר בפשע מלחמה נגד אוכלוסייה אזרחית", אמר. "זהו רצח עם לכל דבר".

חברת הלוויינים האמריקנית MAXAR עדכנה הלילה (שלישי), על פי נתוני לוויין עדכניים, כי שיירת כוחות רוסיים, המונה מאות כלי רכב צבאיים, עושה את דרכה לכיוון בירת אוקראינה. שיירת הענק, שאורכה 64 ק"מ, נמצאת כבר במרחק של פחות מ-50 ק"מ מקייב. מקור אמריקאי אמר ל-CNN כי רוסיה צפויה להטיל מצור על קייב, מהלך שיביא ללוחמה עירונית עקובה מדם. 

הבוקר (שלישי) דיווחו הרשויות באוקראינה כי אתמול נהרגו יותר מ-70 חיילים אוקראינים בהפגזות רוסיות על בסיס צבאי בעיירה אוחטירקה שבמזרח המדינה.

ראש העיר חרסון בדרום אוקראינה, בה מתגוררים 290 אלף תושבים, מסר שצבא רוסיה נמצא כעת בשערי העיר. הרוסים צרים על חרסון מכל הכיוונים, אחרי שישה ימים של לחימה עזה באזור.

בתוך כך, אסירים אוקראינים בעלי ניסיון קרבי ישוחררו מהכלא ויורשו לרצות את חובם לחברה בחזית הסכסוך עם רוסיה, כך הודיע ​​אתמול הנשיא וולודימיר זלנסקי. "על פי החוק הצבאי, אוקראינים בעלי ניסיון קרבי אמיתי ישוחררו ממעצר ויוכלו לפצות על פשעם בנקודות החמות ביותר של הסכסוך", אמר. "קיבלנו החלטה שהיא לא קלה מבחינה מוסרית, אבל מועילה מבחינת ההגנה שלנו. המפתח הוא עכשיו ההגנה".

שגרירת אוקראינה בארה"ב, אוקסנה מרקרובה, טענה הלילה כי רוסיה השתמשה בפצצות תרמו-באריות (פצצת ואקום) במהלך המלחמה ביממה האחרונה. "הם השתמשו בפצצה שלמעשה אסורה לשימוש על פי אמנת ז'נבה", אמרה. בוושינגטון הבהירו כי אם הטענה אכן נכונה, מדובר ב"פשע מלחמה".

אוהד חמו, שליח חדשות 12 לקייב, החליט לעזוב את אוקראינה בשל המצור ההדוק שצפויים הרוסים להטיל על קייב. "יצאנו ממרכז העיר, מתוך הבנה שמתקפה רוסית אמיתית עדיין לא החלה על קייב, זה יכול לקרות בכל רגע. כוחות רוסים אדירים עושים את דרכם לקייב. קיבלנו החלטה סופית לעזוב את אוקראינה", אמר.

חמו סיפר על הטבעת הרוסית שתלך ותתהדק: "יש פה אולי את אחת ההזדמנויות האחרונות להוציא אותנו מפה. התקווה שלנו היא לצאת לכיוון אחד הגבולות, אני מקווה שנעבור את זה חלק. אני חושב שלרוסים יש יכולת הרבה יותר גדולה".

העיתונאי הוסיף כי "יש תחושה קצת לא נעימה בלקום ולעזוב, אבל צריך לזכור שזו לא מלחמה שלנו. יש נקודה בחייו של עיתונאי שאתה אומר ‘אולי לא נכון לעשות את זה מפה'".

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה