חדשות בארץ

נכנס לתוקף: אין לך מערכת נגד שכחת ילדים ברכב? תיקנס ב- 250 שקלים

הורה שיש לו ילדים עד גיל 4 מחויב להתקין ברכבו מערכת נגד שכחת ילדים ברכב. החל מהיום, קנס ע"ס 250 ₪ במידה ולא הותקנה מערכת כזו ברכב

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החל מהיום (שלישי), כל הורה שיש לו ילד עד גיל 4 ולא התקין ברכבו מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב - חשוף לקנס של 250 שקלים, וארבע נקודות לחובתו של הנהג.

תקנות אלו נקבעו בתקופה בה היתה מירי רגב שרת התחבורה. אז קבעה רגב כי כל הורה יחויב בהתקנת המערכת לשיכחת ילדים ברכבו. בינואר האחרון החליטה שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי לבטל לחלוטין את חובת ההתקנה. הממשלה נענתה לדרישתה של מיכאלי, ונימקה את ביטול חובת ההתקנה כך: "קיים חשש שיישום התקנה יגרום להטלת נטל כספי על הציבור שלא בהכרח יביא את התועלת ולא יביא לעצירת המקרים הטרגיים אשר לצערנו מתרחשים בכל שנה".

מנכ”לית המועצה לשלום הילד, עו”ד ורד וינדמן, זעמה על ביטול ההחלטה שיכולה להציל חיים: "משרד התחבורה שגה כשלא נערך ליישום התקנה מצילת החיים ולא פעל לסבסוד המערכת כדי להקל על הורים לרכוש אותה – ובמקום זה השקיע מאמצים בביטולה.

"המועצה לשלום הילד מתריעה כבר שבועות ארוכים כי ההחלטה לבטל את התקנה היא החלטה גרועה ואומללה שתעלה בחייהם של ילדים. עמדתנו זו הועברה לשרת התחבורה ואף לרוה”מ ונשמעה מספר רב של פעמים בדיוני ועדות הכנסת השונות", הוסיפה וינדמן. "על רקע זה, קריטית התעקשותו של יו”ר ועדת הכלכלה לדרוש את יישומה של התקנה או קידום תקנה חלופית שתסייע בהצלת ילדים מפני פגיעה קשה ומוות כתוצאה משכחה ברכב, ובה בעת תקל על הורים לרכוש את המערכת”.

תגיות:שכחת ילדיםרכבקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה