סיפורים קצרים

רבי לייב בעל היסורים מתגלה בחלומו של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל

מי היה האברך שהצטרף לתפילתו של הגר"ש וואזנר זצ"ל, ולאן הוא נעלם?

רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"לרבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל
אא

סיפר מורנו הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א חלום מדהים שחלם מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל והופיע בספר תולדותיו.

רבי לייב בעל הייסורים היה איש גדול בתורה וירא שמים גדול מאוד. שמו הוא רבי לייב מטערקיש-מאהילוב, מגדולי תלמידיו של בעל התניא וממייסדי קהילת חב"ד בחברון. בסוף ימיו נסע לעיר הקודש צפת ת"ו ונפטר שם בשיבה טובה. הוא ציוה לפני פטירתו שכל מי שיהיה לו עת צרה ר"ל, ישתטח על קברו ויעזרהו, וכך עושים עד היום.

מעשה מפעים מובא בספר על מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, על אברך שקיבל על עצמו לומר את כל ספר התהילים על ציונו של הרה"ק רבי לייב בעל הייסורים זי"ע, לישועת בתו שבגרה ולא מצאה את זיווגה. הוא יצא עם אשתו לדרך, כשלפתע התחיל לרדת שלג. האישה חזרה לבני ברק, אולם בעלה לא וויתר והמשיך בדרכו.

כשהגיע לבית הקברות העתיק בצפת, לא יכול היה לאתר את מיקומו של הקבר, בשל השלג הרב. לפתע הוא מבחין מרחוק ביהודי העומד ליד הציון וקורא תהילים.

האברך הצטרף אליו, אמר את כל ספר התהילים, אבל כשרצה לחזור לביתו, לא ידע איך מגיעים לתחנת האוטובוסים, מאחר שכל האזור היה מכוסה בשלג.

היהודי שעמד לידו התנדב בשמחה ללוותו. כשהגיעו סמוך לתחנת האוטובוסים, ביקש האברך להודות למלווה, אך האיש נעלם, והוא לא הצליח בשום אופן לאתרו.

כשהגיע הביתה סיפר לאשתו את הסיפור המדהים שהיה לו בבית העלמין, ואמר שכנראה זכה לגילוי אליהו הנביא. האישה הפריכה את ההשערה, ואמרה שמדובר באדם שנעלם בזריזות ותו לא.

האברך ניגש אל מרן הגר"ש וואזנר, ושח לו את סיפורו וגם מרן הגר"ש השיבו שאל לו להיכנס לדמיונות, ואמר שככל הנראה האיש המסתורי הזדרז, ולכן לא ראהו.

למחרת בבוקר נשמעו דפיקות בבית האברך. משנפתחה הדלת, עמד שם שליח מיוחד מטעם מרן הגר"ש וואזנר שביקש שהאברך יבוא אליו. כשהגיע, התנצל מרן הגר"ש שאמר לו שכנראה מדובר באדם זריז, ואמר: "אמנם זה לא היה אליהו הנביא, אך אני רוצה לבשר לך שהיה זה רבי לייב בעל הייסורים בעצמו.

הלילה הוא נגלה אלי בחלום ואמר לי: אני רבי לייב בעל הייסורים בעצמי, אשר שהיתי עם אותו אברך בכל זמן אמירת התהילים ליד ציוני, שכן לא רציתי להשאירו לבד ביום שלג, וליוויתיו עד התחנה. לך תאמר לאברך זה שתפילתו התקבלה, ובחודש הקרוב ביתו תתארס".

וכך אכן היה, בתו התארסה בחודש הבא.

הסיפור מובא כאמור בספר 'ולא שבט הלוי' הידוע כספר אמין מאוד, ובכלל מקורבי מרן הגר"ש השתדלו שלא להרבות בסיפורים כגון אלה, אלא אם כן היו בטוחים באמינותם!

לרכישת הספר "102 סיפורים ששינו לאנשים את החיים" בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:סיפורים קצריםהגר"ש וואזנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה