חדשות בארץ

ניצחון לגנץ: חוק הפנסיות עבר בקריאה ראשונה

סגן השר קארה ומפלגת העבודה התנגדו תחילה לחוק, אולם לבסוף הקואליציה התיישרה והצביעה בעד המהלך שקידם שר הביטחון גנץ ושמשמעותו העברה של עוד מיליארד וחצי שקל לתקציבי הפנסיות

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
גנץ בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חוק הפנסיות עבר הערב (שני) בקריאה ראשונה על חודו של קול אחד. 57 חברי כנסת מהקואליציה תמכו בהצעת החוק, מול 56 מתנגדים מהאופוזיציה.

בכך רושם שר הביטחון בני גנץ  נצחון לעמדה אותה הוביל בחודשים האחרונים. החוק עבר בין היתר הודות לסגן השר אביר קארה (ימינה), שהיה בתחילה אחד מהמתנגדים הנמרצים לאישור החוק. [שוכנע זה קצת תמים לכתוב בפוליטיקה, לכן הורדתי. סוג של סחר סוסים, או יש שיאמרו כניעה מוחלטת שלו]. משמעותו של החוק היא העברה של עוד מיליארד וחצי שקלים כדי להגדיל את תקציב הפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל.

התנגדות נוספת שנרשמה לחוק בתוך הקואליציה הייתה מצדה של מפלגת "העבודה". בפגישה שנערכה לפני ההצבעה, בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שרת התחבורה ויו"ר "העבודה" מרב מיכאלי וגנץ, סוכם כי החוק יעבור בהסכמה בקריאה ראשונה בתמורה להקמת ועדה משותפת שתורכב מחברי ועדות העבודה והרווחה והחוץ והביטחון ותבחן את התוספת הפנסיונית. עוד הוסכם שאם תוצאות הדיונים בוועדה לא יהיו מקובלים על מפלגת "העבודה", היא תצביע נגד החוק בקריאה השנייה. כעת יצטרכו להחליט מי יעמוד בראש הוועדה המדוברת, כאשר כחול לבן כבר הטילו ווטו על ח"כ אפרת רייטן העומדת בראש ועדת העבודה והרווחה, מחשש שתהיה מוטה.

מיכאלי כתבה בטוויטר: "שמחה שהגענו להסכמות לפיהן חוק הפנסיות יעבור שינויים משמעותיים בוועדה משותפת. אני מודה לשר הביטחון ולצוותו על הנכונות לבצע שינויים, על שיתוף הפעולה ועל ההסכמות שאליהן כבר הגענו ועוד נגיע לרווחות המשרתות והמשרתים בצה"ל והציבור כולו".

תקציר האירועים הקודמים: הסערה סביב החוק החלה בסוף הקיץ, לאחר שגנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן הביאו לאישור הממשלה את הגדלת תקציב הפנסיות, שהיקפן ואופן הניהול שלהן עוררו לא פעם ביקורת ציבורית. בכירים באוצר מחו על כך שהסמכות להוסיף כספים לפנסיות נמצאת בידיו של הרמטכ"ל, ובג"ץ הורה לממשלה להסדיר את הנושא. על שר הביטחון היה להעביר את החוק דרך הכנסת, דבר שעד כה לא עלה בידו ולכן הוביל לדחיית העלאת החוק להצבעה. היום, כאמור, עבר החוק בקריאה ראשונה.

תגיות:בני גנץמרב מיכאליאביר קארהחוק הפנסיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה