חדשות בעולם

עדות מטלטלת: "ליד בית הכנסת היה טנק רוסי"

הרב משה מושקוביץ, ראש בית חב"ד בחרקוב, סיפר על האווירה הקשה השוררת בעיר ועל הקושי של אנשים להשיג מזון: "בכל יום שעובר - הבעיה נהיית יותר גדולה"

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

זהו היום החמישי ללחימה בין רוסיה ואוקראינה, והצצה לקשיים איתם מתמודדים תושבי אוקראינה בימים אלה אפשר לקבל באמצעות עדותו של הרב משה מושקוביץ, שמשמש כראש בית חב"ד בעיר חרקוב. הרב מושקוביץ התראיין הערב (שני) ל-103FM, וסיפר על היום שעבר יחד עם הקהילה היהודית שבעיר ויתר תושבי חרקוב, בה נהרגו במהלך היום עשרות ונפצעו מאות אנשים.

"היום היה יום קשה בעיר", סיפר הרב. "יש פיצוצים, הפגזות ואנשים שסובלים. יש כמה שמתו והרבה קורבנות. אני לא יודע על נפגעים מבין חברי הקהילה, זה עוד מוקדם לדעת. אנחנו בקשר כל הזמן עם אנשים כדי שיקבלו עזרה הומניטרית".

הרב מושקוביץ שיתף על האווירה הלא פשוטה ששוררת בחרקוב בימים האחרונים: "אתמול לא הייתה אפשרות לצאת מהבית. באמצע העיר, ליד בית הכנסת, היה טנק רוסי. ניסינו להיות בקשר עם אנשים ולשלוח אוכל, היה לי בן אדם בן 95 שסיפר שהוא רעב כמה ימים ולבד בבית אז הגענו אליו. המצב מאוד קשה, אני בחרקוב משנת 1990 ואף פעם לא ראינו מצב כמו שהיום. אנחנו מקווים רק שיהיה טוב יותר".

הוא המשיך וסיפר גם על הקושי שקיים בהשגת מזון: "בדרך לבית הכנסת ראיתי שליד הסופרמרקט יש שורה ענקית של אנשים שמנסים להיכנס לקנות אוכל, זו בעיה ענקית. לנו בבית הכנסת יש אוכל ואנו נותנים אוכל לכולם, יהודים או לא יהודים, אבל גם אנחנו מאוד מוגבלים. הרבה אנשים עוזרים לנו, אבל בכל יום שעובר - הבעיה נהיית יותר גדולה".

הרב מושקוביץ נשאל לבסוף האם לדעתו המלחמה תדרבן יהודים מאוקראינה לעלות לישראל, והשיב: "היהודים באוקראינה יודעים שהם יכולים לעלות לארץ. הם תמיד פחדו שבארץ מסוכן, אבל אחרי הסיפור הזה אני חושב שיותר אנשים יעלו. הבעיה היא שזה לא כל כך מהר, יש בעיה נקודתית עכשיו, וצריך לחשוב על היהודים המקומיים באוקראינה. מבחינת לוגיסטיקה, אפילו לישראלים קשה מאוד לצאת מכאן. זה מבצע מאוד מסובך לקחת את היהודים לארץ, אבל ודאי שזה העתיד, שהיהודים מפה יעלו ויחיו בשלום בארץ ישראל".

תגיות:אוקראינהחב"דחרקוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה