חדשות בעולם

נשיא אוקראינה הגיש בקשה רשמית להצטרף לאיחוד האירופי

בזמן שהלחימה בין רוסיה ואוקראינה נמשכת, הסבב הראשון של שיחות המשא ומתן הסתיים ומנהיגי שתי המדינות מקשיחים עמדות. בתגובה לסנקציות עליהם, הרוסים מגבילים כספים וטיסות. האוקראינים מדווחים על עשרות הרוגים במסגרת ההפצצות

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לאחר הבקשות החוזרות ונשנות שלו מהאיחוד האירופי, נאט"ו והמערב ככלל, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עשה היום (שני) צעד נוסף בדרך להתקרבות למערב והגיש בקשה רשמית לצירוף אוקראינה לאיחוד.

הבקשה מגיעה על רקע שיחות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה בגבול בלארוס, שהסבב הראשון שלהם הסתיים הערב. המשלחות צפויות לשוב כעת להתייעצויות במוסקבה ובקייב, לאחריהן יחזרו לסבב שיחות שני.

לפי הדיווחים, זלנסקי הקשיח עמדות ודורש נסיגה רוסית מלאה משטח ארצו. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מצדו הודיע כי יהיה מוכן להסכם רק עם אוקראינה נייטרלית ומפורזת. פוטין התייחס בדבריו גם להתנהלות ארצות הברית והגופים האירופיים במלחמה והכריז כי "מדינות המערב הן אימפריה של שקרים".

פוטין לא הסתפק רק בדיבורים: בתגובה לסנקציות נגדה, הודיעה רוסיה כי תאסור כניסת טיסות לשטחה מלא פחות מ-36 מדינות, בהן צרפת, גרמניה וארצות הברית, שהטילו חרם דומה קודם לכן על רוסיה. בנוסף הודיעה רוסיה כי תאסור על הוצאת מטבע זר משטחה.

במהלך היום החליטה ארצות הברית על החרפת הצעדים הדיפלומטיים והודיעה כי תפסיק את פעילותה הדיפלומטית בבלארוס. ההחלטה התקבלה לאחר דיווחים לפיהם הנשיא הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו שלח חיילים שילחמו באוקראינה לצד הצבא הרוסי, זאת במקביל למעורבותה של בלארוס במשא ומתן עם האוקראינים.

השיחות והצעדים הדיפלומטיים מתרחשים בשעה שהלחימה נמשכת. מוקדם יותר עדכנו הרשויות באוקראינה כי עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו בעיר חרקוב, במסגרת מתקפת מרגמות על העיר. בהמשך דיווחה אוקראינה על שימוש בפצצות מצרר בשטחה, פצצות שאסורות לשימוש על פי האמנה הבינלאומית.

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה