חדשות בעולם

רעידת אדמה בנפאל: בית חב"ד מדווח מהשטח

יומיים בלבד לאחר אסון הטבע שגבה את חייהם של אלפי אנשים - הרב חזקי והרבנית חני ליפשיץ - שליחי חב"ד בקטמנדו, מדווחים על המצב

אא

מאז רעידת האדמה הענקית שהתרחשה בנפאל בשבת האחרונה וגבתה את חייהם של אלפי אנשים - בית חב"ד בנפאל, בראשותם של שליחי חב"ד הרב חזקי והרבנית חני ליפשיץ - לא מפסיק לקלוט אליו את המטיילים הישראלים, ולדווח על הנעשה בשטח. 

25.4.15 - השעה שתיים ורבע בלילה שעון נפאל. חזקי וחני מתרוצצים בין הישראלים הרבים שנוהרים למקום בבהלה בבקשם אחר מקום מסתור, מחלקים שקי שינה ומזהירים את כולם לבל יישנו במקומות סגורים. "עשרות ישראלים מרוכזים ברחבה של בית חב"ד. משתדלים לספק לכולם שקי שינה, שמיכות וציוד חם ללילה. אנו מבקשים מכל הישראלים שנמצאים כעת בנפאל, שלא לישון בתוך מבנים סגורים הלילה, מאחר ואנו חווים כל הזמן רעידות משנה, והמבנים אינם בטוחים", פורסם בדף הפייסבוק שלהם. 

צפו בחני ליפשיץ, מסבירה את הקורות אותם ביומיים האחרונים:

 

מוקדם יותר באותו היום, נכתב הפוסט הבא: "בשעה 11:55 האדמה בקטמנדו נרעדה. משך דקות ארוכות, נפאל הזדעזעה ולא שקטה למשך שעות ארוכות. הפצעים עוד פתוחים, המראות כאן קשים והנפגעים רבים מאוד, ופה ושם, אנחנו עוד חווים רעידות משנה. מאות ישראלים נמצאים בבית חב"ד מהבוקר. אנו משתדלים לשמש להם כאן בית חם ומרגיע, על אף הכאוס הגדול והנורא השורר בחוץ. נפאל מנותקת לחלוטין מחשמל ומים ואנחנו נערכים כעת להלין את כולם לשנת לילה במתחם של בית חב"ד. המאמצים העיקריים שלנו כעת, מתרכזים בלרכז רשימות של כל הישראלים הנמצאים כעת בנפאל - מי בפוקרה, מי בכפרים, מי בהרים. פרויקט הלוויינים ששלחנו עם המטפסים בהרים, מסייע לנו כעת לדעת מה מצבם - כל אחד בטרק בו הוא נמצא. אנו נמצאים עם הרבה מהם בקשר מתמיד מרגע האסון. 

"עיקר המאמצים שלנו מתרכז כעת בלנהל רשימות של ישראלים מנותקי קשר - מבטיחים בעזרת השם לדאוג לכל אחד ואחת!!! הזמנו גם את השכנים הנפאלים המבוהלים ומחוסרי הבתים, לבוא ולאכול איתנו. ומשפחות הזקוקות ללינה, מוזמנות גם כן למתחם שלנו. נכון לעכשיו, שדה התעופה סגור".

להלן תמונות אחדות שפורסמו בדף הפייסבוק של בני הזוג ליפשיץ:

ישראלים מסתופפים בחצר בית חב"ד, לאחר האסון (צילום: נפאלי מקומי)ישראלים מסתופפים בחצר בית חב"ד, לאחר האסון (צילום: נפאלי מקומי)

אוכלים מזון חם בבית חב"דאוכלים מזון חם בבית חב"ד

מטיילים ישראליים ברחובות קטמנדומטיילים ישראליים ברחובות קטמנדו

הצבא הנפאלי במאמצי החילוץ (צולם על ידי נפאלי מקומי)הצבא הנפאלי במאמצי החילוץ (צולם על ידי נפאלי מקומי)

 

גם הבוקר 27.4.2015 - למרות קשיי התקשורת באזור - ממשיכים בני הזוג ליפשיץ לעדכן מהשטח, בדף הפייסבוק שלהם: 

"השעה כעת שבע בבוקר שעון קטמנדו. לילה לבן נוסף עבר על כוחותינו. האדמה שעדיין זזה ברעשי משנה, וגשם זלעפות ששטף את הרחבה הפתוחה במשך הלילה, לא ממש הועילו לשינה. אט אט פושטת השמועה על כך שבבית חב"ד ישנו מחסה לנזקקים, והמקום מתמלא אנשים, נשים וטף, ולא רק ישראלים. האתגר העיקרי כעת הוא שיהיה לכולם אוכל חם, מאחר ומוצרי הבסיס כגון קמח, אורז, ביצים וכו' - הולכים ומתמעטים. אנו עושים את כל המאמצים סביב השעון, כדי ליצור קשר עם כל קבוצה של ישראלים שנמצאת בנפאל, בכל מקום שהוא. 

"יש עדיין כמה עשרות חברים וחברות מנותקי קשר - בעזרת השם נגיע אליהם בכל דרך אפשרית. מוכרחים להבין שהתקשורת כאן כל כך לקויה, כך שהאתגר הוא עצום. תמשיכו לכתוב לנו. אנחנו משתדלים לקרוא ולהתייחס לכולם! מצליחים להתחבר דרך גנרטור שבקושי עובד. קחו בחשבון בבקשה, שרוב שעות היום קווי הטלפון נמצאים בקריסה טוטאלית עקב הרעידה".

והנה עוד כמה תמונות מחממות לב במיוחד, שצולמו במהלך הלילה:

שקי שינה ושמיכות חולקו לכל דורששקי שינה ושמיכות חולקו לכל דורש

לילה לא שקטלילה לא שקט

עשרות ישראליים מצאו מחסה בבית חב"ד. כשיש מקום בלב - יש מקום בביתעשרות ישראליים מצאו מחסה בבית חב"ד. כשיש מקום בלב - יש מקום בבית

תגיות:נפאלרעידות אדמהבית חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה