חדשות בארץ

לפיד הודיע: "ישראל תצטרף לגינוי נגד רוסיה"

שר החוץ הודיע בתדרוך לתקשורת כי ישראל תצטרף לגינוי האו"ם נגד הרוסים. במקביל הודיע לפיד על שליחת שלושה מטוסי עם ציוד סיוע לאוקראינה: "ישראל תהיה בצד הנכון"

  • כ"ז אדר א' התשפ"ב
לפיד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

על רקע המלחמה באוקראינה, ערך היום (שני) שר החוץ יאיר לפיד תדרוך לתקשורת ופירט על המאמצים שעושה ישראל לחילוץ אזרחיה הלכודים שנותרו במדינה והעברתם למדינות שכנות. בתחילת דבריו התייחס לפיד להצבעה הצפויה של האו"ם בעניין גינוי הפלישה הרוסית לאוקראונה, והבהיר כי ישראל תבחר צד ותצטרף למדינות המגנות את רוסיה.

"האו"ם יצביע היום או מחר על הצעת החלטה המגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה", אמר לפיד. "ישראל תצטרף ותצביע בעד ההחלטה יחד עם רוב מכריע של מדינות העולם. ישראל הייתה ותהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, אלה ערכינו, בעלת הברית המרכזית שלנו הייתה ותהיה ארה"ב".

שר החוץ התייחס לקונפליקט בו ישראל מצויה ביחס לרוסיה, ואמר: "גם שותפינו האמריקאים מבינים שיש שתי נקודות שמחייבות אותנו לזהירות ושיקול דעת. במובנים רבים יש לנו גבול ביטחון עם רוסיה. רוסיה היא הכוח הצבאי המשמעותי ביותר בסוריה, ושיתוף הפעולה איתם מסייע לנו במאבק בהתבססות האיראנית בסוריה".

לפיד הוסיף: "ישראל בוחרת בקפידה את משמעות הסנקציות ובוחנת את המשמעות שלהן על הכלכלה הישראלית". לצד הגינוי של רוסיה, הבהיר שר החוץ כי ישראל תסייע לאוקראינים: "יש לנו חובה מוסרית, ערכית והיסטורית להיות חלק מהמאמץ. היום ומחר ייצאו לאוקראינה שלושה מטוסים מישראל עם מטען גדול של סיוע חירום, אלפי מעילים שמיכות, שקי שינה, ציוד שינה, אוהלים". הוא שב והבטיח כי ישראל תעשה ככל יכולתה כדי לעזור ליהודים שעדיין נמצאים באוקראינה.

תגיות:רוסיהיאיר לפידאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה