חדשות בארץ

לראשונה: הוקם בצה"ל "צוות חמץ" לבדיקת האפשרות של הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל

לאחר דחיית הרעיון של הכנסת חמץ לבסיסי צה"ל הוגשה עתירה של עמותת חדו"ש והפורום החילוני, ובעקבותיה ידונו היום בבג"ץ באפשרויות השונות להכנסת חמץ לבסיסים

(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

בחודש יולי האחרון ראש אגף כוח אדם בצה"ל הורה על הקמת צוות לבחינת האפשרות של הכנסת חמץ במהלך חג הפסח לבסיסי צה"ל, וחודש לאחר מכן מונה לכך צוות הכולל בעלי תפקידים מאגפי כוח אדם, לוגיסטיקה, חינוך, הרבנות הצבאית ומפקדים נוספים. מסקנת הצוות הייתה לדחות את הרעיון משום פגיעה בכשרות ההלכתית של הבסיסים, ופגיעה בלכידות שבין החיילים.

הרב הראשי לצה''ל תא''ל הרב אייל קרים אמר כי ''תשובת המדינה אשר נכתבה לאחר עבודת מטה מעמיקה בצה"ל בתיאום מלא עם הרבנות הצבאית, ובמשרד המשפטים, קובעת כי אין אפשרות מעשית לשינוי הפקודה. הסיבות לכך קשורות בעיקר לחובה להבטיח מזון כשר בפסח ולמנוע זליגת חמץ למטבחים; ובד בבד שמירה על ערך הרעות ולכידות היחידה, ומניעת מצב שבו החמץ מוביל לחייץ ולפילוג בין חיילי צה''ל."

בחודש נובמבר האחרון הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי הפורום החילוני ועמותת חדו"ש בדרישה לאפשר לחיילי ועובדי צה"ל להכניס חמץ לרשותם הפרטית, מחוץ למתחמי האוכל, ולבטל את האיסור הגורף על הכנסת חמץ לרשות בסיסי צה"ל.

בארגון תורת לחימה, המתריע מפני פגיעת בג"ץ בצה"ל, בחייליו ובצביונו היהודי הגיבו: "מזעזע לראות כיצד הבריונות של השמאל הרדיקלי, באמצעות בג"ץ הנמצא בשליטה מוחלטת של מיעוט אנטי-יהודי, רומסים את הצבא היהודי היחיד בעולם, ומרסקים את יסודות הזהות היהודית שמחזיקים אותו מיום הקמת צה"ל ומדינת ישראל".

מכתב נשלח לרמטכ"ל אביב כוכבי ולשר הביטחון בני גנץ, עליו חתומים הרב שלמה עמאר, הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, והרב שמואל אליהו, בו הם מפצירים לבלום כל ניסיון לפגוע בצביון היהודי של חג הפסח בצה"ל.

וכך נכתב "בצער רב שמענו על הניסיון הממשי מצד ארגונים רדיקליים, לפגוע בחג הפסח ובצה"ל, באמצעות בג"ץ. חג חירותנו, נחוג כהלכתו בעם ישראל מאז יציאת מצרים לפני למעלה מ-3,300 שנה, ובצה"ל מיום הקמתו לפני למעלה מ-73 שנה, על ידי כלל החיילים והמפקדים.

צה"ל הינו הצבא היהודי היחיד בעולם, פקודותיו ממלכתיות ומותאמות לרוח היהדות, ועל פיהן מתנהלים כולם יחד בכל יחידות ובסיסי הצבא, באחדות נדירה.

אנו מבקשים מכם, כי תממשו את אחריותכם ותבלמו על הסף, כל ניסיון מגמתי לפגוע בצביון היהודי של חג הפסח בצה"ל, ובזה תימשך האווירה הידידותית במחנות צה"ל, שבת אחים גם יחד".

תגיות:חמץ בפסחצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה