חדשות בעולם

אירופה סוגרת את השמיים למטוסים רוסיים

האיחוד האירופי, המורכב מ-27 מדינות, התייצב נגד הרוסים ואף הודיע על העברת משלוח של נשק לצבא האוקראיני

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

האיחוד האירופי הודיע היום (ראשון) כי המדינות החברות בו לא ייתנו למטוסים רוסיים לחלוף בשמיהן. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי האיחוד ימנע מכל מטוס רוסי, כולל מטוסים פרטיים של אוליגרכים המקורבים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לעבור, להמריא או לנחות בשמי אחת מ-27 המדינות החברות באיחוד. עוד הוסיפה, כי האיחוד צפוי לממן נשק עבור הלוחמים האוקראינים ולסייע להם כך במלחמתם ברוסיה. גם ארצות הברית הודיעה אתמול כי תעביר משלוח נשק לצד האוקראיני.

בין חברות האיחוד האירופי נמצאות איטליה, בלגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, רומניה, קפריסין, ספרד, פורטוגל ועוד מדינות רבות, שכאמור נוקטות צעד נוסף בסנקציות נגד הרוסים ונוקטות גם בצעדים אקטיביים פרו-אוקראיניים.

על רקע ההתגייסות המסוימת של ארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי, הודיע נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על הקמתו של גדוד לחימה בינלאומי, שיהיה מורכב מחיילים מכל העולם. בימים האחרונים דווח על לא מעט יוזמות פרטיות של אנשים ממדינות שונות שהגיעו להטות שכם ולהילחם לצד האוקראינים בהגנה על מדינתם. זלנסקי חזר וקרא לכל אזרחי העולם שדואגים לשלומה של אוקראינה, להצטרף לגדוד המדובר.

תגיות:רוסיההאיחוד האירופיאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה