חדשות בעולם

בתיווך בלארוס: החלו שיחות משא ומתן בין רוסיה לאוקראינה

שר הפנים של אוקראינה ביקש להבהיר כי ארצו לא תוותר על אף חלק משטחה. הנשיא האוקראיני זלנסקי נשמע פסימי כשאמר: "לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בזמן שהלחימה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, החל הערב (ראשון) המשא ומתן בין שתי המדינות בתיווך בלארוסי. המטרה הקרובה של השיחות בשלב זה תהיה להכריז על הפסקת אש ולעצור את הלחימה. הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי נשמע פסימי כשהתבקש לתת את דעתו על תחילת המשא ומתן: "אני לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות, אבל שינסו".

בלארוס נחשבת לבעלת ברית של רוסיה, ובאוקראינה אף טענו שבמסגרת הלחימה שוגרו טילים לעברם גם מבלארוס. בהקשר זה, המשא ומתן מתחיל לאחר חילוקי דעות בין הצדדים - רוסיה הציעה תחילה שהמשא ומתן ייערך על אדמת בלארוס והאוקראינים סירבו, בטענה שלא ינהלו משא ומתן משטח של מדינה שמשמשת למתקפות הרוסיות. רוסיה התגמשה לבסוף, והמשא ומתן יחל בנקודה בגבול אוקראינה-בלארוס, מה שמאפשר לאוקראינים לסמן הצלחה קטנה בתחילת הדיונים. 

זמן קצר לאחר ההכרזה על פתיחת המשא ומתן, ביקש שר החוץ של אוקראינה, דימיטרי קולבה, להבהיר כי אוקראינה לא מתכוונת לוותר במהלך הדיונים על אף טריטוריה משטחה - כשהוא מכוון בדבריו, מן הסתם, לאזורים הבדלניים שהיוו את סלע המחלוקת הראשוני בין המדינות. "אנחנו באים לשמוע מה יש לרוסיה לומר", הצהיר. קולבה הוסיף וציין, כי בלארוס נתנה ערבויות לכך שלא תיטול חלק במלחמה כל עוד השיחות נמשכות.

בהמשך לדיווחים מסוף השבוע לפיהם אוקראינה פנתה לישראל בבקשה לתיווך, אישר היום ראש הממשלה נפתלי בנט ששוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והביע בפניו את דאגתו מהלחימה ומהמצב המחריף באוקראינה. עוד ציין, כי סיכם עם פוטין שימשיכו לשמור על קשר כדי לבחון אפשרויות לסייע בנושא. המשא ומתן, כאמור, מתחיל נכון לעכשיו ללא מעורבות של גורם ישראלי.

תגיות:רוסיהנפתלי בנטאוקראינהבלארוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה