חדשות בעולם

על הכוונת של פוטין: מי אתה נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי?

וולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, מסרב לקריאות המערב להימלט על נפשו. הוא נותר בקייב, ובעודו חבוש בקסדה לראשו ושכפ"צ לגופו, הוא מעודד את חייליו ואזרחיו. מה שרציתם לדעת על נשיא אוקראינה היהודי

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

וולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, עדיין שומר על רוח לחימה. בעודו חבוש בקסדה לראשו ושכפ"צ לגופו, מסייר הנשיא דרך קבע בחזיתות השונות, ומעודד את החיילים האוקראינים ואת האזרחים המודאגים.

זלנסקי בן 44 בסך הכל, וכבר מוגדר כ"יעד מספר 1" של פוטין, בעוד אשתו וילדיו מוגדרים כ"יעד מס' 2". למרות קריאת חוזרות ונשנות מצד גורמי ממשל בארה"ב שיעזוב את אוקראינה, זלנסקי נשאר בקייב המופגזת. "אני נשאר פה", אמר בסרטון וידיאו שפרסם כשהוא ליד ארמונו. "יש הרבה פייק מידע על זה שאני קורא לצבא שלנו להיכנע ושיש פינוי של משרדי הממשל, אבל הנה אני. לא נוותר על הנשק שלנו. נילחם על הארץ שלנו". על הצעת הממשל בוושינגטון לסייע לו בפינוי מהבירה, השיב זלנסקי באומץ: "אני זקוק לנשק נגד טנקים, לא לטרמפ. הקרב הוא פה".

גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הציע לנשיא הצעיר להקים בלונדון ממשלה גולה שתנהל את העניינים מרחוק. אך זלנסקי נשאר בעיר המופגזת, ומשתמש בעברו כקומיקאי וכוכב תוכניות ריאליטי לעודד את אזרחיו וחייליו, ולתמוך בהם מוראלית.

זלנסקי נמצא על הכוונת, ובעת שהרוסים יכבשו את עיר הבירה קייב הוא צפוי להיעצר, ואולי אף גרוע מכך. למרות האיומים המוחשיים על חייו - נשיא אוקראינה מגלה בימים האחרונים מנהיגות ראויה לציון.

הנשיא האוקראיני מסייר בשטח ומנסה להעלות את מורל העם האוקראיני. בנוסף, הוא פועל על מנת לגייס סיוע צבאי ממדינות המערב. לאחר רצף של שיחות עם מנהיגי אירופה, נענו הללו לקריאותיו והודיעו כי יעבירו נשק רב בשווי כספי עצום – לאוקראינה.

וולדימיר זלנסקי בביקור בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל במערבי)וולדימיר זלנסקי בביקור בכותל המערבי (צילום: הקרן למורשת הכותל במערבי)

הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון צייץ בטוויטר אמש: "נשק וציוד משותפינו האירופים עושים כעת את דרכם לאוקראינה. הקואליציה נגד המלחמה עובדת!". גם ארה"ב, בריטניה, פולין, צ'כיה והולנד הודיעו כי יספקו לאוקראינה נשק רב.

זלנסקי הביס באפריל 2019 את הנשיא המכהן בבחירות לנשיאות, כאשר זכה ביותר מ-73% מהקולות. מדובר היה בשיא אדיר של תמיכה, כיוון שזלנסקי היה חסר ניסיון פוליטי לחלוטין, ולמעשה היה שחקן וכוכב ריאליטי.

הנשיא האוקראיני הוא יהודי הנחשב לאוהד ישראל. הוא אינו מסתיר את זיקתו ליהדות ואת העובדה שביקר בישראל מספר פעמים. בנאום ההשבעה שלו לנשיאות, הכריז: "אנחנו צריכים להיות כמו ישראל בהגנה על האדמה שלנו". הנשיא האוקראיני נודע גם בזכות קרבתו לדת. פעמים רבות בעבר טען כי הוא נוהג להניח תפילין בקביעות, ואף פרסם בפייסבוק תמונה שלו עם כמה מחבריו כשהוא חובש כיפה ומבקר בבית כנסת באוקראינה. זלנסקי גם ביקר בעבר בישראל במסגרת הצילומים לתכניתו, וביקר בעיר העתיקה בירושלים ובכותל המערבי.

ביממה האחרונה, כאשר המלחמה על עיר הבירה קייב בעיצומה, שוחח זלנסקי עם רבה הראשי של אוקראינה, וביקש את תפילותיו של העם היהודי למען חיילי אוקראינה. "הנשיא זלנסקי התקשר אלי היום, וביקש שכל יהודי באוקראינה יתפלל עבורנו, עבור הביטחון של כל אדם באוקראינה, ועבור סיומה של הפלישה הרוסית לתוך מדינתנו", אמר הרב יעקב בלייך, רבה הראשי של אוקראינה. "זלנסקי אמר לי שלרוסים יותר חיילים מאיתנו, אבל לחיילים שלנו יש יותר נחישות מהרוסים. אנחנו צריכים את התפילות שלכם שנצליח. הפלישה הרוסית מאיימת על כל יהודי באוקראינה. 'הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל'".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה