חדשות בעולם

רבה הראשי של רוסיה: "מתפללים לשלום. רצונו של הקב"ה שיהיה שלום בין העמים השונים"

הרב ברל לאזאר קורא ליהודי המדינה להרבות בתפילות לשלום ואחדות: "שלום הוא אחד משמותיו של הקב"ה, ורצונו שיהיה שלום"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
בעיגול: הרב ברל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה (צילומים: shutterstock / פלאש 90)בעיגול: הרב ברל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה (צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

הרב ברל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, קורא ליהודי המדינה להוסיף תפילות למען שלום האזרחים ויהודי כל הקהילות.

"שלום הוא אחד משמותיו של הקב"ה, ואליו אנו מתפללים בכל יום שייתן שלום בין אדם לחברו ובין העמים השונים", כותב הרב לאזאר באיגרת מיוחדת שפרסם, "וזה גם רצונו, שנעשה כל מה שבכוחנו למען חיים של שלום בין כולם" - נכתב באגרת המיוחדת של הרב הראשי.

"אנו קוראים להתפלל כי דם לא יישפך חלילה", מוסיף רבה הראשי של רוסיה, "וכמובן לספק כל תמיכה למי שעכשיו קשה לו במיוחד, ובהם אלו שנאלצו לעזוב את בתיהם, הזקוקים כעת לעזרה גשמית לצד סיוע נפשי. נפתח כולנו את ליבנו, מתוך בטחון ואמונה, ונזכה בעזרת השם לרוגע ושלווה".

בעקבות דבריו של הרב לאזאר, נרשמה התעוררות מיוחדת בכל מאות הקהילות היהודיות בערי רוסיה. נוספו שיעורי תורה, מנייני תפילות ותהילים, ויהודים רבים, גם כאלו שבמשך השנה לא מגיעים לבית הכנסת – הגיעו כדי להשתתף בתפילות.

בתוך כך, שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, אמר היום בשיחה ל-103FM. כי בשלושת הימים האחרונים הצליחו יותר מ-1,500 ישראלים לעזוב את המדינה. הוא הוסיף והסביר כי השגרירות אינה ממליצה לישראלים לעזוב את המדינה, כיוון שיש ערים שמופצצות כל העת ומסוכן לצאת לרחוב. בקייב, למשל, הוכרז על עוצר מוחלט, וכל מי שיוצא מביתו נחשב לאויב. בחרקוב הורו לתושבים לא לצאת מהמקלטים התת קרקעיים. "אנחנו כרגע לא יכולים להגיד מה לעשות. כל אחד יצטרך לקבל את ההחלטה", אומר ברודסקי, השוהה כעת בפולין, על פי הוראתו של שר החוץ יאיר לפיד לשגרירות לעזוב את אוקראינה. "ברגע שאנשים יוצאים לאזור יותר בטוח במערב המדינה ומתקרבים למעבר הגבול, אנחנו משתדלים לעזור, נותנים מספרי טלפון ואנשי קשר שיכולים לסייע להם לעבור את הגבול".

שגריר ישראל באוקראינה ציין כי "בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במספר הפניות לקונסולים עם בקשות לעלות לישראל. אנחנו מנסים לתת מענה גם לזה יחד עם העמיתים שלנו מגופים כמו נתיב והסוכנות היהודית. אנחנו נמצאים במרחק לא גדול מהגבול עם אוקראינה, נציגים שלנו יהיו שם 24 שעות. אנחנו ממליצים להמשיך לטוס ישר לישראל".

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח ביום שישי עם נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי. רה"מ  את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטארי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. בנט שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה.

זלנסקי ביקש מישראל לתווך מול רוסיה במגעים להפסקת האש. שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר לרשת CNN כי "הנשיא שלנו מאמין שישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה שיש לה יחסים טובים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה, ואפשר להשתמש בה כדי שתסייע", אמר. השגריר האוקראיני ציין שאוקראינה מעדיפה לקיים את המו"מ בירושלים ולא במינסק שבבלארוס, כיוון שבלארוס נחשבת בעלת ברית קרובה של רוסיה. ישראל בוחנת את הההצעה, וטרם הגיבה. מלשכת רה״מ בנט נמסר: "איננו מתייחסים לפרטי השיחה".

אזרחים הזקוקים לסיוע או הכוונה מוזמנים לפנות לחדר מצב במשרד החוץ במספר 02-52303155. מספר הטלפון של המשרד בלבוב: 380935402099+. ניתן לפנות גם בקווים החמים של השגרירות: 3536 770 67 380+, 4216 770 67 380+.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה