חדשות בארץ

קייב תחת עוצר, המערב הטיל סנקציות אישיות על פוטין: סיכום חדשות השבת

עוצר בקייב, זלנסקי מסרב להתפנות מאוקראינה, ובמערב טוענים שהמתקפה הרוסית איבדה מהמומנטום שלה. כל מה שחשוב לדעת

  • כ"ה אדר א' התשפ"ב
אא

קייב בירת אוקראינה נכנסה הערב (שבת) לעוצר, החל מהשעה 17:00. ראש העיר ויטלי קליצ'קו הודיע, כי "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר". העוצר יימשך בשלב זה עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

סוכנות הידיעות האוקראינית אינטרפקס דיווחה הערב, כי 19 אזרחים אוקראינים נהרגו ו-73 נפצעו בהפצצה רוסית במחוז דונייצק שבמזרח המדינה. מוקדם יותר נפגע רב קומות בקייב מטיל. ככל הנראה מדובר בטיל רוסי, שכוון לעבר שדה התעופה הבינלאומי ז'ולאני. שישה אזרחים נפצעו, ו-80 אנשים פונו מרב הקומות. משרד הבריאות האוקראיני מסר, כי בעקבות הפלישה הרוסית לשטח המדינה נהרגו עד כה לפחות 198 בני אדם, בהם שלושה ילדים. 1,115 בני אדם נפצעו. מההודעה לא ברור האם מדובר בנפגעים בקרב האזרחים בלבד, או שהמספר כולל גם אנשי צבא.

ברחובות קייב מתנהלים קרבות בין כוחות צבא רוסיה לכוחות אוקראיניים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום, כי למרות הכניסה הרוסית לקייב הכוחות האוקראיניים ממשיכים לשלוט בעיר הבירה ובנקודות מפתח סביבה. "עמדנו והדפנו בהצלחה את התקפות האויב", אמר. "הלחימה נמשכת בערים ובמחוזות רבים במדינתנו, אבל קייב וערי מפתח ברחבי הבירה נשלטות על ידי הצבא שלנו. הכובשים רצו לחסום את מרכז המדינה שלנו ולשים את הבובות שלהם כאן, בשלב זה הרסנו את התוכנית שלהם".

זלנסקי הוסיף כי ברשת רצות ידיעות כזב רבות, לפיהן הוא הורה לצבא להפסיק את הלחימה: "אני כאן", הצהיר. "לא נניח את הנשק שלנו, נגן על המדינה שלנו". על פי דיווחים בארצות הברית, זלנסקי השיב בשלילה להצעה אמריקנית לחלצו מאוקראינה: "אני צריך תחמושת, לא טרמפ". בהצהרתו הפומבית קרא זלנסקי לעצור את המלחמה, ופנה לאיחוד האירופי בדרישה לצרף אליו את אוקראינה.

רוסיה ממשיכה לעבות את המערך הצבאי שלה לקראת מתקפה מכרעת על קייב. עם זאת, גורמים במערב טוענים כי המתקפה הרוסית על אוקראינה איבדה מהמומנטום שלה, וזאת בשל קשיים לוגיסטיים והתנגדות עזה מהמצופה מצד הכוחות האוקראיניים.

ברוסיה טענו, כי הנשיא ולדימיר פוטין הורה אתמול לכוחות הרוסיים להפסיק את התקדמותם בתוך אוקראינה כדי לאפשר פתיחה במשא ומתן. אחר הצהריים דווח ברוסיה, כי כלל הכוחות הפועלים באוקראינה קיבלו הוראה לחדש את המתקפה, וזאת בטענה כי אוקראינה סירבה למשא ומתן. אחד מיועציו של זלנסקי הכחיש את הטענה הרוסית, ואמר כי ארצו מוכנה למשא ומתן להפסקת אש אולם ללא אולטימטום רוסי.

הקרבות בין הכוחות הרוסיים והאוקראיניים נמשכים במספר חזיתות. באוקראינה דווח, כי עשרות צנחנים רוסיים נחתו במחוז לבוב שבמערב המדינה, סמוך לגבול עם פולין. ראש העיר לבוב, אנדריי סדובי, טען כי המתקפה נהדפה והכוחות הרוסיים נסוגו. בשל ההסלמה בגזרת לבוב, הנחה שר החוץ יאיר לפיד את צוות השגרירות הישראלית, שעבר לפני מספר ימים מקייב ללבוב, לעבור ללינה, בצדו הפולני של הגבול. במשרד החוץ אמרו כי "צוות השגרירות יעבור מדי יום את הגבול לאוקראינה על מנת להמשיך בעבודתם הדיפלומטית ולסייע לאזרחי ישראל לצאת מאוקראינה".

ארצות הברית הודיעה הלילה על הטלת סנקציות אישיות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שרי החוץ וההגנה של רוסיה סרגיי לברוב וסרגיי שויגו, והרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. גם האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה מסרו על הרחבת הסנקציות נגד רוסיה והטלת סנקציות אישיות נגד פוטין ולברוב. הסנקציה החריפה של ניתוק רוסיה ממערכת העברת הכספים הבינלאומית SWIFT טרם ננקטה, אולם היא נשקלת ברצינות.

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס מחר אחר הצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני. אתמול שוחח בנט עם נשיא אוקראינה זלנסקי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על אזור קייב", וכי בנט "הציע את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטרי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה בימים קשים אלה".

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים ייתכנו טפטופים וגשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך החוף. תחול עלייה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר.

ביום רביעי, לקראת שעות הצהריים יחלו לרדת גשמים בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות. בהמשך היום ייתכנו גשמים מקומיים גם במרכז. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, וייעשה קר מהרגיל לעונה.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהוולודימיר זלנסקיולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה