חדשות בעולם

צבא רוסיה נכנס לקייב. הערכות: בירת אוקראינה תיפול בתוך ימים ספורים

נשיא אוקראינה זלנסקי קרא לנשיא רוסיה פוטין להיכנס למשא ומתן על מנת לסיים את העימות המדמם. ראש הממשלה בנט שוחח עם זלנסקי והציע את עזרת ישראל בסיוע הומניטרי

  • כ"ד אדר א' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

טנקים של צבא רוסיה נכנסו היום (שישי) לאובולון, הרובע הצפוני של קייב – מרחק של עשרות ק"מ בלבד ממרכז בירת אוקראינה. על פי דיווחים שונים, במספר מוקדים בעיר מתנהלים חילופי אש בין כוחות הצבא הרוסי לחיילי צבא אוקראינה. מקורות מודיעין אמריקניים העריכו, בשיחה עם רשת CNN, כי רוסיה תכבוש את קייב תוך פרק זמן של בין יום אחד לארבעה ימים. במקביל לתחילת המתקפה הרוסית על קייב, נמשכת הלחימה באזורים שונים ברחבי אוקראינה. 

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הכחיש את הטענות לפיהן ארצו פועלת לכבוש את אוקראינה. הוא טען, כי מטרת המבצע הצבאי היא לטהר את אוקראינה מ"גורמים נאציים" ולאפשר לאוקראינים להיות "חופשיים". לדבריו, רוסיה תהיה מוכנה למשא ומתן ברגע שצבא אוקראינה יפסיק את הלחימה.

מנגד, עוזר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען כי המתקפה הרוסית על קייב נועדה לכבוש את הבירה האוקראינית ולהרוג את הנשיא. זלנסקי עצמו קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להיכנס למשא ומתן על מנת לסיים את העימות המדמם. בהצהרה לתקשורת מתח הנשיא האוקראיני ביקורת על מדינות אירופה שלדבריו לא עושות די נוכח המתקפה הרוסית על ארצו, וקרא להן לסייע בהגנה עליה. בפנותו לכוחות הצבא האוקראיני, הצהיר זלנסקי: "אתם כל מה שיש לנו – תקוותנו האחרונה".

מוקדם יותר היום, הגיבו בקרמלין על הסנקציות שהטילו ארצות הברית, האיחוד האירופי ובריטניה על רוסיה, וטענו כי הם פועלים להתמודד עם "הבעיה" באמצעות חיזוק הקשרים עם מדינות במזרח אסיה. יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי צוטט בתקשורת המקומית כמי שטען, כי מוסקבה מכירה את חולשות המערב וכי הוכנה "חבילה" של סנקציות נגדיות. תגובה ממשית ראשונה של רוסיה לסנקציות המערביות הייתה ההכרזה הבוקר על סגירת המרחב האווירי שלה בפני מטוסים בריטיים. המהלך צפוי לשבש טיסות רבות שיוצאות מלונדון למדינות באסיה.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום עם נשיא אוקראינה זלנסקי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על אזור קייב", וכי בנט "הציע את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטרי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה בימים קשים אלה".

שר התפוצות נחמן שי הנחה הבוקר מנכ"לית משרדו, ציונה קניג-יאיר, לקדם העברת סיוע חירום מיידי בסך 10 מיליון שקלים לטובת הקהילה היהודית באוקראינה. התמיכה תתרכז בתגבור האבטחה על הקהילה, באספקת מזון ותרופות, בסיוע בקליטת פליטים במקרה של פינוי אוכלוסייה ובמערך של שינוע אוכלוסייה למקומות בטוחים.

"אנו עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות במקום", מסר השר שי. "המצוקה גדולה. הלב שלנו עם יהודי אוקראינה. התמונות המגיעות מהשטח מדאיגות ומלמדות על הדחיפות הנדרשת לפעולה. להתפתחויות השפעה מכרעת על היהודים החיים בתוכה. מדינת ישראל מושיטה היום סיוע הומניטרי ראשוני ונערכת לאיגום משאבים נוספים ככל שנדרש. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי הצרכים והתפתחויות בשטח".

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה