חדשות בעולם

ביידן הודיע על סנקציות כלכליות קשות: "נגבה מרוסיה מחיר כבד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום לאומה האמריקנית, והכריז על סנקציות קשות נגד רוסיה שמטרתן לרסק את כלכלתה

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב (חמישי) נאום לאומה. בנאומו הודיע על שורת סנקציות קשות, שמטרתן לרסק את הכלכלה הרוסית. "פוטין בחר במלחמה, והוא יתמודד עם ההשלכות. היום נטיל על רוסיה עיצומים חדשים, שיגבו מרוסיה מחיר כבד", אמר ביידן.

"כבר ראינו את התגובה של שער הרובל, שהיום נמצא בשפל היסטורי. הפעולות הנוספות של היום, יכללו עיצומים נגד עוד ארבעה בנקים. כמובטח, נטיל עיצומים נגד רשימה של האליטה הרוסית ובני משפחותיהם", אמר נשיא ארה"ב.

ביידן הוסיף כי כוחות ארה"ב לא ייכנסו למלחמה במזרח אירופה, אך יגנו על בנות בריתן. "התקפה על חברה בנאט"ו - כמוה כהתקפה על כל החברות בברית. כוחותינו לא יילחמו באוקראינה - אך נגן על כל מילימטר של טריטוריית נאט"ו ונפעל בכל הכוח אם אחת המדינות תותקף", אמר ביידן וציין כי כוחות ארה"ב כבר נמצאות בליטא, רומניה ופולין, והוא ישלח כוחות נוספים לגרמניה.

"פוטין מאיים על השלום העולמי, ומסוכן לעולם כולו", סיכם ביידן. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שוב ושוב שבסוף - פעולות כאלה לא נוחלות הצלחה".

הרב אברהם וולף, שליח חב"ד ורבה הראשי של אודסה, סיפר על המצב, והסביר מדוע לא עזבו את אוקראינה בזמן. "יש בעיר 35 אלף יהודים, האפשרות לעזוב היא פריבילגיה שלא עברה בראש של אף אחד מהשליחים. יש 120 ילדים בבתי היתומים של חב"ד. אני בכלל יכול לחשוב לא לשמור עליהם?!", שאל הרב וולף בקול חנוק מבכי.

בראיון לכאן רשת ב' סיפר הרב וולף כיצד נערכו למלחמה. "בשבועיים האחרונים, כשהמתח גבר, הבנו שנצטרך לספק אוכל בעיקר ל־140 הסטודנטים היהודים באודסה. הבנו שנצטרך להאכיל את היתומים ואת ניצולי השואה, התארגנו ורכשנו אוכל, עשינו כל מה שניתן כדי להתארגן מראש".

מתחילת הלחימה ביצעה רוסיה 203 תקיפות, והשמידה 74 בסיסים אוקראיניים, בהם 11 שדות תעופה. לפחות 2 מטוסים הופלו סמוך לקייב, והחיילים שהיו עליהם נהרגו. הרוסים כבשו את אתר הכור הגרעיני לשעבר בצ'רנוביל. במהלך תקיפה רוסית על בית חולים באזור דונייצק, נהרגו לפחות ארבעה. ב-CNN דווח כי רוסיה השתלטה על שדה התעופה אנטונוב סמוך לקייב.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב הערכת מצב נוכח ההסלמה בין רוסיה ואוקראינה. בדיון נסקרו כלל ההשלכות של המשבר בהיבטים המדיניים, הכלכליים, והביטחוניים.

במהלך הדיון הוחלט כי יימשכו המאמצים לפינוי ישראלים מהאיזור; יוגש סיוע לקהילה היהודית באוקראינה והיערכות לקליטת עלייה. כמו כן תיערך ישראל להגשת סיוע הומניטארי לאוקראינה, ככל שיידרש.

בנט פנה לאלפי הישראלים שעדיין נותרו באוקראינה. "צאו כעת. שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במעברי הגבול במערב המדינה. בנוסף, כל יהודיה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן, ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה.

"ליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב טראגי זה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך", הדגיש בנט. יצויין כי ראש הממשלה לא גינה את רוסיה בעקבות פעולותיה התוקפניות.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה