חדשות בעולם

המלחמה באירופה: עשרות הרוגים בצד האוקראיני, הרוסים החלו לחדור לקייב

במהלך יום הלחימה הראשון ספג הצד האוקראיני אבידות קשות, ונראה שהמדינה בדרך להיכבש על ידי הרוסים. "אנחנו עדים לרעש ירידת מסך הברזל החדש", הזהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי

  • כ"ג אדר א' התשפ"ב
אא

רוסיה ממשיכה להתקדם לעבר כיבוש אוקראינה: האוקראינים דיווחו היום (חמישי) על 40 חיילים הרוגים במהלך הקרבות, כמו גם על שבעה הרוגים ו-17 פצועים בהפצצת בסיס צבאי סמוך לקייב. הערב מגיעים דיווחים על כוחות רוסיים שהחלו לחדור לקייב, הבירה האוקראינית, והשתלטו על שדה התעופה. עשן מיתמר בחלקים שונים של העיר. 

לאורך היום נשמעו בקייב אזעקות, והשלטונות הזהירו מפני הפצצות על העיר. תחנות הרכבת בקייב הוסבו למקלטים, ובנוסף הכריזו בעיר על עוצר בשעות הלילה. ההערכה היא שהכוחות הרוסיים מתכוונים לכבוש את הבירה בשעות הקרובות - דבר שעשוי לסמן את הצלחתה של רוסיה בכיבוש אוקראינה כולה.

מה שהתחיל בדיבורים על סיפוח המחוזות הבדלניים הפך, כאמור, למלחמה של ממש: הרוסים השתלטו במהלך היום על שדה התעופה הצבאי הוסטומל, שננטש מוקדם יותר על ידי הכוחות האוקראינים. בנוסף, דווח על קרבות בזירות רבות במקביל, בין היתר באזור צ'רנוביל, שם נמצא הכור בו התרחש האסון הגרעיני בשנת 1986 ומהווה ככל הנראה מטרה משמעותית מבחינת הרוסים. בתיעודים שהגיעו מאזורי הלחימה נראים חיילים אוקראינים רבים נלקחים בשבי, כמו גם מטוסים רוסים טסים בשמי אוקראינה והפצצות במוקדים שונים במדינה. 

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לאזרחי המדינה לשאת נשק ולצאת להגן על ארצם, וביקש מהם אף לתרום דם למען החיילים הפצועים. הוא אמר: "כוחות ההגנה שלנו נותנים את החיים שלהם על מנת שהטרגדיה של האסון הגרעיני משנת 1986 לא תקרה פעם נוספת". זלנסקי ביקש להדגיש כי גם כוחות רוסים רבים ספגו אבדות במהלך הלחימה, אך הזהיר: "אנחנו עדים לרעש ירידת מסך הברזל החדש". מנגד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס גם הוא לקרבות, טען כי מדובר בצעד הכרחי ושלארצו פשוט לא נותרה ברירה.

מוקדם יותר התיייחס החוץ יאיר לפיד למצב ההולך ומסלים באוקראינה, גינה את מתקפותיה של רוסיה וקרא לאזרחי ישראל לעזוב את המדינה. גם ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למלחמה, והתמקד בקריאה לאזרחים הישראליים: "אני פונה לאזרחים שלנו שעוד לא יצאו מאוקראינה: צאו כעת. שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במעברי הגבול במערב המדינה. אלה רגעים קשים וטרגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטרי ככל שיידרש".

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה