חדשות בארץ

אסון גדול נמנע בנס: באמצע נסיעה - אוטובוס "אקורדיון" נחצה לשני חלקים

תאונת דרכים שיכלה להפוך לאסון לאומי בקנה מידה עצום: אוטובוס מפרקי נחצה לשניים, בנס היה ריק מנוסעים. הנהג נפצע באורח קל

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אסון לאומי בקנה מידה עצום נמנע בנס: אוטובוס "אקורדיון" של חברת "אגד" נפגע אחר הצהריים (רביעי) בתאונת דרכים בכביש יגאל ידין, בין צומת הגבעה הצרפתית לבין רמות. האוטובוס נחצה לשני חלקים. בתיעוד מהזירה שפורסם ברשתות החברתיות רואים כיצד החלק שמאחורי ה"אקורדיון" התנתק מהחלק הקדמי, כאשר כבלים בודדים בלבד נשארו מחוברים. האוטובוס ספג נזק קשה גם בחלקו הקדמי. בחסדי שמים גלויים היה האוטובוס ריק מנוסעים בזמן התאונה. הנהג נפצע באורח קל בלבד.

מי שמכיר את העומס האדיר באוטובוסים העירוניים בירושלים - לא יכול שלא להתפעל מגודל הנס, ומהעובדה שהאוטובוס היה ריק מנוסעים. באופן רגיל, אוטובוסים בשעות אלו עמוסים עד אפס מקום, כאשר רבים מהנוסעים עומדים לאורך כל הנסיעה. לא קשה לדמיין את האסון שהיה מתרחש אילו, חלילה, היה האוטובוס מלא בנוסעים, בהם קשישים, ילדים ותינוקות.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מבית ההסתדרות הלאומית, מסר: "בנס נמנע פה אסון לאומי בקנה מידה עצום. בדרך כלל אוטובוסי 'אקורדיון' עמוסים בנוסעים ותלמידים רבים. תחזוקת האוטובוסים בישראל לקויה מאוד ואין מספיק כוח אדם שיבדוק את תקינותם".

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", בשנה שעברה נמצאו ליקויים בכ-27% מאוטובוסי התחבורה הציבורית שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה ומשטרת ישראל (71 מתוך 267). ב-67 אוטובוסים נמצאו ליקוי בטיחות מזערי המחייב תיקון.

דובר אגד, רון רטנר, מסר כי "האירוע נחקר על ידי בוחני המשטרה והפקחים הטכניים של אגד". התאונה גרמה לעומסי תנועה כבדים בצפון ירושלים, שנמשכו במשך שעות ארוכות.

תגיות:אוטובוסתאונת דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה