חדשות בריאות

הורוביץ מתייחס למספר הנפטרים העצום: "שבע רצון מהדרך בה ניהלנו את המגפה"

משרד הבריאות נערך לגל הבא: "לא יהיה סגר", אומר שר הבריאות ניצן הורוביץ, "מי שהשתמש בכלים שנתנו – הגן על עצמו"

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

בעוד ישראל מעכלת את המספר העצום של למעלה מ-10,000 נפטרי קורונה, אומר שר הבריאות ניצן הורוביץ בראיון ל-ynet כי "נתנו כלים אפקטיביים. מי שהשתמש בהם – הגן על עצמו".

הורוביץ מציין כי משרדו נערך לגל הקורונה הבא: "אני לא יודע להגיד אם הגל הבא בפתח, אבל בארגון הבריאות העולמי מעריכים שיהיו עוד וריאנטים כי חצי עולם לא מחוסן ושם זה מתפתח ולכן אנחנו נערכים. אנחנו משאירים את המערכים הבסיסיים של הקורונה, פועלים למרות שהגל יורד"

"כל בן אדם שנפטר הוא עולם ומלואו ואנחנו נלחמנו ונלחמים על כל בן אדם. לכן, גם אנחנו נותנים את הכלים המתאימים", מצהיר שר הבריאות. "אנחנו המדינה היחידה בעולם שנותנת חיסון רביעי למבוגרים. מי שלקח אותו - הקטין בהמון את הסיכוי שלו לפתח מחלה קשה וחלילה למות, ועשינו המון בדיקות".

על הטענה כי המדינה הפקירה אנשים בני 90 בבתי אבות, ואנשים בני 60 שלא יכלו לצאת מהבית, מתקומם הורוביץ: "מה זה הופקרו? איזה דיבור זה בכלל? הצענו להם חיסון. יותר מ-700 אלף איש מעל גיל 60 לקחו את החיסון ולא הגיעו לבתי החולים. זאת אומרת, נתנו את הכלים הכי אפקטיביים".

"אני מאוד שבע רצון מהדרך שבה ניהלנו את המגפה הזאת ושמרנו על המדינה פתוחה", מסכם הורוביץ. "אני חושב שהנזקים של הסגרים שעשה נתניהו היו הרסניים, ומצד שני אנחנו הגנו על האוכלוסייה הפגיעה".

שר הבריאות מתייחס לגל הבא של הקורונה, ומבטיח שלא יהיה סגר: "אני אמרתי ואני אומר את זה גם ביחס לגל הבא, שיתכוננו כולם, אנחנו ננהג באותו אופן. לא נסגור את המדינה, לא יהיה כאן סגר. לא נסגור את בתי הספר ולא נשבית ענפים במשק. כן ניתן את הכלים להגן על הפגיעים כמו שנתנו בגל הזה. מי שהשתמש בכלים האלה - הגן על עצמו".

משרד הבריאות עדכן, כי 12,101 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים. מקדם ההדבקה עלה מעט ל-0.67. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,539 חיוביים לקורונה, 693 מהם במצב קשה. 240 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה ו-26 לאקמו.

תגיות:ניצן הורוביץקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה