חדשות בעולם

ישראל מתייחסת לראשונה למשבר במזרח אירופה: "תומכים באוקראינה"

מדינת ישראל מגיבה לראשונה על צעדיה החריפים של רוסיה, והכרזתה על עצמאותם של שני מחוזות הבדלניים במזרח אוקראינה: "שותפים לדאגה מההסלמה החמורה שחלה במצב"

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החוץ הישראלי התייחס היום (רביעי) לראשונה למשבר בין אוקראינה לרוסיה. בהודעה רשמית שפרסם המשרד הוא מביע תמיכה באוקראינה, אך מתחמק מלגנות את התנהלותה של רוסיה.

"ישראל שותפה לדאגה הבינלאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש", נאמר בהודעה. "ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. 'מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה".

בנוסף, ציין משרד החוץ ש"ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה. ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".

עד כה נמנע ישראל מלקחת צד בסכסוך האירופי, זאת מתוך רצון לשמור על קשר טוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וגם עם מדינות המערב. כאשר נשאל שר החוץ יאיר לפיד בשבוע שעבר על הנושא, הוא אמר: "יכול להיות שאני מפגין יותר זהירות כי יש לי בעיה שאין לשרי חוץ אחרים – שברוסיה ואוקראינה יש שתי קהילות יהודיות ענקיות. חלק מהאחריות שלנו זה לשמור עליהם, וזה מחייב זהירות". לפיד הוסיף: "ישראל היא לא שחקן מעורב בעימות, ולכן היא פועלת בזהירות. אבל העמדה הישראלית, כמו כל המערב, היא שיש לעשות הכול למנוע עימות מזויין בין רוסיה לאוקראינה".

העמדה הישראלית הרשמית פורסמה לאחר שהתקיימה היום פגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן לדיון על סוגיית המדיניות הישראלית כלפי המשבר המתמשך. במהלך הפגישה הבינו המשתתפים כי על ישראל לגבש מדיניות מסודרת.

בתוך כך, המשבר במזרח אירופי מחריף. הצהריים הורד דגל רוסיה מבניין השגרירות בקייב, בירת אוקראינה. עוד דווח כי דיפלומטים רוסים עוזבים את הנציגויות באוקראינה.

 

האם מלחמת רוסיה - אוקראינה מהווה כסימן לגאולה בפתח? הרב זמיר כהן ב-6 דקות שעושות לנו סדר:

 

תגיות:רוסיהאוקראינהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה