חדשות בארץ

בשל החרם של כחול לבן: ניצחונות לאופוזיציה במליאת הכנסת

הצעות חוק של חברי הכנסת סמוטריץ' ובן גביר אושרו במליאת הכנסת, בעקבות החרם של כחול לבן – שחבריה לא משתתפים בהצבעות

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שתחייב החזקת תכשיר אפינפרין במוסדות חינוך, במקומות ציבוריים, במסעדות ובבתי האוכל. 30 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ללא מתנגדים, וההצעה תועבר לוועדת הבריאות.

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שיזם את החוק אמר: ''שמח שלראשונה הצעת החוק שיזמתי שתציל חיים, לחייב מסעדות ובתי אוכל להחזיק את מכשיר אפיפן לטיפול באנשים הסובלים מאלרגיה, התקבלה ברוב של 30 בעד מול 0 מתנגדים. אמשיך לפעול ולעבוד למענכם''.

בנוסף, הישג ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': הצעת חוק שהגיש להגבלת כהונה לשופטים בבית המשפט העליון עברה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. גם החוק של ח"כ יריב לוין מהליכוד לעידוד התניידות באופניים והחוק של יעקב אשר בנוגע למס הכנסה שלילי אושרו בקריאה טרומית.

המשבר בקואליציה החל ביום שני, כשסיעת כחול לבן הודיעה להנהלת הקואליציה שחבריה לא ישתתפו בחקיקה הממשלתית. המשבר העמיק כשגם היום הודיעה הסיעה כי לא תיקח חלק בחקיקה הפרטית היום במליאת הכנסת. עם זאת, היא החליטה שהם יצביעו בהתאם למשמעת הקואליציונית רק ל-3 נושאים שיש בהם פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו, ובהן תתנגד כחול לבן יחד עם הקואליציה. הנושאים הקריטיים לכחול לבן הם: הצעת חוק-יסוד, המגבילה את כהונתו של שופט בית המשפט העליון; הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות; והצעת חוק-יסוד, המקבילה את התקופה המרבית לכהונת שופט בית המשפט העליון למשך כהונת ראש ממשלה.

באופוזיציה טוענים כי הקואליציה החליטה לשחרר את הח"כים שלה מהצבעות, והיא משכה את כל הצעות החוק הפרטיות של חברי הקואליציה, לא תנסה להפיל את הצעות החוק של האופוזיציה, שיעברו בקריאה טרומית.

בתוך כך, גנץ הגיע לפגישה עם ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד: "יהיה בסדר מקווים לפתור את המשבר, אנחנו מחפשים טוב".

בעקבות החרם, הודעה נשלחה לח"כים בליכוד אשר מבהירה כי אין אישור לקיזוזים: "הקואליציה שברירית מאד, ההצבעות היום ממש על חודו של קול. אפשר לנצח אם כולנו נעבוד ביחד, מי שיעשה דין לעצמו, למעשה מציל את הקואליציה מליפול".

תגיות:חרםאופוזיציהכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה