חדשות בארץ

הקונסולית החדשה של ישראל: "’נפש יהודי הומיה’ מדיר אותי"

"מה תעשי כשיישמע ההמנון הישראלי בקונסוליה?", נשאלה הקונסולית החדשה בשנגחאי ג'ידא רינאוי זועבי, וחוללה סערה כשהשיבה: "'נפש יהודי הומיה' מדיר אותי"

  • כ"ב אדר א' התשפ"ב
צילום: אבשלום ששוני/פלאש90צילום: אבשלום ששוני/פלאש90
אא

(עודכן: 15:31)

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התייחס בחריפות להחלטת שר החוץ יאיר לפיד למנות את ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי. "בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת ההישרדות הפוליטית שלהם", תקף נתניהו. "ההחלטה שלהם למנות את ח"כ זועבי לקונסולית בסין היא שערורייה.

"לא ייתכן שמי שתייצג את מדינת ישראל באחת המעצמות החשובות בעולם תהיה מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית ומתנגדת להמנון הלאומי שלנו. אני דורש מהממשלה לבטל את המינוי המביש הזה עוד היום", הוסיף נתניהו.

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ, שמונתה אתמול (שלישי) לקונסולית בשנגחאי, העניקה הבוקר ראיון ל'כאן רשת ב'', והשיבה על השאלה מה תעשה כשיישמע ההמנון הישראלי בקונסוליה. "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי", השיבה.

במהלך הראיון נשאלה זועבי אם היא מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית - וכך השיבה: "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית ואני רוצה שהיא תהיה עוד יותר דמוקרטית. בעיקר רוצה שהיא תהיה שוויונית, הכניסה שלי לכנסת הייתה בעיקר כדי לקדם את השוויון. כשנכנסתי לכנסת, הצהרתי אמונים למדינה, ושם כל חברי הכנסת הערבים והיהודים מצהירים נאמנות למדינת ישראל כהגדרתה".

חברת הכנסת שכונתה "המורדת ממרצ" התייחסה לטענות לפיהן מינויה נועד להרחיק אותה מהקואליציה, כדי לשמור על יציבותה. על טענה זו השיבה זועבי: "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בכלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי. זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר".

"היו לי כמה הצבעות שבהן העברתי מסר עבור הציבור הערבי", הוסיפה זועבי, "כפוליטיקאית, ייצגתי נאמנה את הציבור הערבי. כעת אני אייצג נאמנה את שיתוף הפעולה הכלכלי בין סין לישראל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את מינויה של חה"כ ג'ידא רינאוי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי, סין: "שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית".

גם שר התקשורת יועז הנדל ביקר בחריפות את המינוי: "לא יעלה על הדעת שאדם עם עמדות לא ציוניות כמותה יהיה הפנים של ישראל במדינה חשובה בעולם", אמר וצוטט בחדשות 12. "אדם עם עמדות לא ציוניות לא יכול לייצג את ישראל בעולם".

בתגובה, כינה ח"כ שלמה קרעי את יועז הנדל "צבוע" בעקבות דבריו. "אתה הקמת איתם ממשלה ומכרת את המדינה לתומכי טרור, אז עכשיו מפריע לך שהיא קונסולית?", תקף קרעי. "היא בקלות יכלה להיות שרה בכירה בממשלה שלך. ויש לי חדשות בשבילך יועז: יש לך כבר שרים אנטי ציוניים בממשלה שלך שמרפדים לך את הג'וב. אז אולי תספר לכולנו מה האתנן הפוליטי שאתה מנסה להשיג הפעם".

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד הודיע אתמול על מינויה של חברת הכנסת ממרצ לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. זועבי עוררה סערה לאחרונה, לאחר שהצביעה נגד חוק הגיוס בקריאה ראשונה וגרמה להפלתו. המחליפה של רינאוי זועבי בכנסת היא קטי פיאסצקי, נציגת מרצ במועצת בת ים.

תגיות:ההמנוןג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה