חדשות בעולם

"יום שחור לאירופה. הפלישה יצאה לדרך": חילופי אש כבדים במזרח אוקראינה

חילופי אש כבדים בין צבא רוסיה למורדים הבדלניים. נראה כי הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר החלה

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חילופי אש כבדים נמשכים הבוקר (שלישי) בין צבא אוקראינה למורדים, ובמערב ממשיכים לטעון כי הבדלנים הפרו-רוסיים יוזמים אותם כדי לספק לפוטין תירוץ לפלישה, שמטרתה "להגן" עליהם. הצבא האוקראיני עדכן ששניים מחייליו נהרגו ועוד 12 בני אדם נפצעו מירי ארטילרי של המורדים. עוד דיווח הצבא שזוהו 84 מתקפות ארטילריות של הבדלנים על כ-40 יישובים לאורך קו החזית. במקביל, בכיר במחנה הבדלנים טען כי אוקראינה הרגה שלושה אזרחים באמצעות פיצוץ מטען צד בכביש במחוז.

שר הבריאות של בריטניה, סאג'יד ג'אוויד, טען הבוקר כי למעשה הפלישה הרוסית לאוקראינה כבר החלה. "אנחנו מתעוררים ליום שחור מאוד באירופה", אמר. "פוטין החליט לתקוף את ריבונותה של אוקראינה, והוא כבר שלח טנקים וחיילים למחוזות הבדלניים. הפלישה לאוקראינה החלה". במהלך הלילה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס על שיירות של כלי רכב צבאיים, כולל טנקים, שנמצאים בפאתי המחוז הבדלני דונייצק.

כזכור, אמש נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הצהרה מתריסה, בה הכריז כי ארצו מכירה מעתה בעצמאותם של המחוזות הבדלניים בדונייצק ובלוהנסק שבחבל דונבאס במזרח אוקראינה, שני מחוזות שבהם שולטים זה שמונה שנים מורדים פרו-רוסים. פוטין אף חתם על צו המכיר בעצמאות המחוזות והורה לשלוח אליהם "כוחות לשמירה על השלום".

במערב הגיבו בחומרה להודעתו של פוטין, ותקפו את המונח "כוחות לשמירה על השלום". השגרירה האמריקנית לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, הגיבה: "הוא קורא להם כוחות שלום. זה שטויות. אנחנו יודעים מה הם באמת. ההצהרות הן רצף של אמירות שערורייתיות ושקריות, שנועדו ליצור עילה למלחמה. פוטין רוצה להחזיר אותנו בזמן אל הימים שאימפריות שלטו בעולם. אנחנו לא ב-1919".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן גינה את החלטתו של פוטין, וחתם על צו נשיאותי שמטיל סנקציות על כל ישות או אדם שיהיה בקשר עסקי עם המחוזות הבדלניים. גם  גרמניה, צרפת וארצות הברית הסכימו להגיב בסנקציות. מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג האשים את רוסיה בניסיון לביים עילה לפלישה. גם ראש ממשלת יפן פומיו קישידה מתח ביקורת חריפה על רוסיה.

תגיות:רוסיהפלישהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה