חדשות בארץ

טלטלה נוספת בקואליציה: השר אלי אבידר יתפטר מהממשלה - ויחזור לכנסת

אלי אבידר, שכיהן עד היום כשר בלי תיק, החליט לעזוב את הממשלה. מדובר בטלטלה נוספת לקואליציה השברירית, לאחר החרם עליו הכריז שר הביטחון בני גנץ

  • כ"א אדר א' התשפ"ב
אלי אבידר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אלי אבידר (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

השר אלי אבידר מישראל ביתנו יכנס בצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים, בה הוא צפוי להודיע על התפטרותו מהממשלה וחזרתו לכנסת.

התפטרותו של אבידר באה בעקבות כך שבשמונת החודשים האחרונים, מאז הקמת הממשלה, הוא נותר כשר בלי תיק. כעסו גבר לאחר שנוכח כי השר אלעזר שטרן לא ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, ובכך גם לא יפנה לו את משרד המודיעין.

אבידר תומך בממשלת בנט-לפיד, ולא נראה שהתפטרותו מהממשלה תערער את יציבותה. עם זאת, הוא יעשה כל שביכולתו כדי להקשות על הקואליציה. שלשום, למשל, כתב בטוויטר כי "התקיים פינוי אלים וברוטאלי של מאהל מחאה נגד חוק הסמכויות מול הכנסת. אזרחים מעורבים שקיימו מחאה שקטה פונו באלימות. כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת. בושה".

אבידר, כזכור, זעם גם על מגבלות הקורונה המיותרות, לדעתו. "הממשלה עלולה ליפול בגלל הגבלות הקורונה המיותרות שרומסות את החירות והפרנסה של האזרחים", כתב בטוויטר. "הציבור הדמוקרטי לא יסלח לפוליטיקאים שלקחו את ההצבעה שלו, נכנסו לממשלה, ורמסו לו את החירות והפרנסה. עידן ההונאה הסתיים".

מדובר בטלטלה נוספת לקואליציה השברירית: רק אתמול הכריז שר הביטחון בני גנץ כי סיעת כחול לבן לא תשתתף בהצבעות במליאה על חקיקה ממשלתית, לטענתו "בשל הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים". לאחר מכן נפגש גנץ עם ראש הממשלה נפתלי בנט, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכמות, ולכן חרם ההצבעות יימשך.

בישיבת סיעתו אמר שר הביטחון: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת".

בנוסף, בכירים בקואליציה תוקפים את העבודה ומרצ, וטוענים כי "הן מתנהגות באופן לא הגון ופורמות את הממשלה", בכך שמצביעות בכנסת נגד חוקים שאושרו בממשלה.

תגיות:ממשלהקואליציהאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה