ל"ג בעומר

המדריך המלא לל"ג בעומר במירון 2015 תשע"ה

איך מגיעים למירון 2015, איך פועלת שיטת הצבעים, איזה כביש ייסגר, היכן ממוקמים החניונים, ומה עם הנכים? המדריך המלא לקראת ל"ג בעומר במירון תשע"ה 2015

אא

סוף כל סוף יש אבא למירון? לאחר הקריסה החוזרת על עצמה כמעט בכל שנה והקריאות להשלטת הסדר אשר התחזקו במיוחד לאחר האסון הכבד בה נרמסו למוות בהלווית הגר"ש וואזנר זצ"ל החליטו במשטרת ישראל ובוועדת החמישה של מירון להחיל כללי בטיחות וסדרים חדשים, אתר הידברות מגיש לכם מדריך מתומצת וברור על כל האירוע, החל מהסדרי התנועה, התחבורה ושיטת הצבעים החדשה שצריך להכיר.

לאחר שנים שלא היה אף גורם שהסכים לקחת אחריות על אירועי ל"ג בעומר במירון, כאשר כולם הסכימו לקחת את הקרדיטים - אבל לא את האחריות השלילית, מקווים כי השנה כבר יש 'אבא' למירון. זאת לאחר שבמשטרת ישראל החליטו השנה להשקיע יותר מבעבר באירועי ל"ג בעומר, בפרט לאחר האסון בהלוויית הגר"ש וואזנר.

גם השנה ההגעה למירון תיעשה רק בתחבורה ציבורית. מאות שוטרים ומתנדבים יפעלו לקראת ובמהלך ההילולא במטרה לשמור על בטחון הציבור ולהסדיר את התנועה. המשטרה נערכת לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע למירון, ולמזער את הפגיעה בשגרת חיי התושבים. עדכוני תנועה ועדכונים מבצעיים ישודרו ע"י במשך כל זמן האירוע בכלי התקשורת השונים.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון בפיקודו של ניצב זוהר דביר אחראי על האירוע כולו, ובמקביל משטרת התנועה הארצית (מתנ"א) ינהלו את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה. במתחם ההר לא תתאפשר פתיחת דוכנים, חניית כלי רכב ורוכלות.

מרכז המידע יפתח לטובת הציבור מיום שלישי 5/5/15 בשעה 15:00 ועד ליום חמישי 7/5/15 בשעה 23:00, ויאויש ע״י מוקדים שיתנו מענה לפניות בנושאים השונים בליווי נציגי המחוז ואגף התנועה. מספר הטלפון של המוקד יופץ סמוך לאירוע.

התחבורה הציבורית

כמידי שנה גם השנה החברות בעלי זיכיון קבוע יזכו לאפשרויות תחבורה וחניה מוסדרים. בנוסף צפוי השנה ירידה דרסטית והקלה בעומס בעיקר מהסיבה שיום ל"ג בעומר הוגדר יום חופשה, וכל שירותי התחבורה הרגילים להסיע ילדים לבתי הספר והמוסדות יתפנו למבצע מירון.

גם חברות שאינם מוסדרות-פרטיות, וכמו כן מיניבוסים, יזכו לחניון ותנאים מוסדרים.

(צילומים: ארז בן סימון)(צילומים: ארז בן סימון)

שיטת הצבעים

כפי שצוין, בוצעה השנה חשיבה מחודשת והפקת לקחים משנים קודמות אשר הניבו שיפורים וחידושים הנוגעים לנוחיותם ובטיחותם של ציבור החוגגים. במטרה להקל את ההתמצאות של המגיעים למירון בנושאי תחבורה כמו גם השיטה החדשה - שיטת הצבעים.

מדובר בחלוקה של שלושה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל האלפים שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה.

לשם כך נבחרו שלושה צבעים, אדום, צהוב וכחול כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים.

החידוש: סימון בצבעים שונים של הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

שני החניונים שממול מירון יסומנו כדלהלן

צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב.

כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים. כרטיס כחול.

אדום יסמל את ההגעה של השאטלים, הן הורדה והן עליה. כרטיס אדום.

הסדרי התחבורה

ההגעה לתחנות האיסוף תתבצע בצורה שכל האוטובוסים והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון, ושם ירדו הנוסעים. גם החברות שאינן מוסדרות יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד) – צבע אדום. כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון.

בדרך חזור: הנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה. בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על האוטובוסים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים.

חסימת צירי התנועה

הצירים המופיעים לעיל ייחסמו לתנועה החל מיום רביעי, 6.5.15 החל משעה 07:00 עד ליום שישי, 8.5.15 בשעה 7:00.

·כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.

· כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים.

· כביש 886 – מצומת רחאנייה ועד כיכר עין הוזים.

· כביש 8900 – מצומת בירייה ועד כיכר עין הוזים.

· יציאה מצפת לכביש 89.

· כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

   בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי  ההילולה, בדגש על יום רביעי, קיימת היתכנות לחסימת צירים בינעירוניים נוספים:

· כביש 65 – מגולני לכיוון קדרים.

· כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים.

החסימות המידיות תהיינה בסמוך למירון וככל שהזמן יתקרב למועד ההדלקה יתרחקו החסימות לכיוון צומת גולני ולצמתים נוספים.

למשתמשים בתוכנת הניווט WAZE - התוכנה צפויה להיות מעודכנת בסגירות הכבישים.

תחנות הביניים

לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 "אלונית", בכביש 722 צומת השומרים וכביש 90, מחסום בזק.

כאמור: משטרת ישראל ערוכה בכוחות גדולים של משטרת התנועה הארצית  למנוע חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין דרכי ההגעה למירון. השוטרים יבצעו  חסימות כבישים למניעת הגעת כלי רכב פרטיים, ולכן אין טעם לנסות ולהתחכם ולעקוף את החסימות, מאחר ויהיו מחסומי משטרה הן על הדרכים הסלולות, והן בשבילי עפר בואכה מירון.

לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בצדי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, יגררו. ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

הסדרי הגעה ונסיעה לתושבי הישובים הסמוכים למירון ומי שהזמין חדרי אירוח בקרבת מירון.

תושבים המתגוררים בסמוך למירון יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, זאת רק לאחר הצגת תעודת זהות בלבד שבו רשומה הכתובת.

ציבור אחר שהזמין חדרי אירוח יתבקש להציג לשוטרים את אישורי הרישום למלונות/צימרים. חשוב להדגיש כי למירון עצמה לא תותר כניסת רכבים מיום רביעי בבוקר בשעה 07:00.

כלי רכב של אותם אלו שהגיעו לצימרים בעוטף מירון יורשו לצאת חזרה לביתם, להוציא כלי רכב שיגיעו לישוב מירון. כלי הרכב הללו יישארו עד לסיומה של ההילולה.

נוכח השינויים בהסדרי התנועה, תשומת לב הנהגים לשלטי הכוונה  ושילוט בצדי הדרך.

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד

נכים בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע, שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לחלקת הקבר או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

חשוב לציין כי ההגעה באוטובוסים בטוחה עשרת מונים מנסיעה בכלי רכב פרטיים, הנהגים מונחים, ומפוקחים על ידי קציני בטיחות של החברות. בנוסף לכך, שוטרי משטרת התנועה הארצית  יערכו בדיקות פתע של כשירות כלי הרכב הציבוריים ושל הנהגים במטרה למנוע כל חשש של סיכון הנוסעים.

הסדר הציבורי

הציבור מתבקש בכל לשון של בקשה לא לטפס על עמודי חשמל/גדרות ותחנות אוטובוס או על עצים, ולנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל. שמירת החיים היא המשימה המקודשת של ל"ג בעומר.

הציבור נקרא לשמירה הדוקה והכרחית על הילדים הקטנים המגיעים למקום. שימו לב לדוחק האנושי ואל תסירו לרגע את עינכם מהילדים, 'תנו להם יד' או תרכיבו אותם על הכתפיים. במידה ומזג אוויר יהיה חם, הציבור מתבקש להרבות בשתייה.

חלה חובה להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולמנוע מלהידחק. המשטרה ערוכה לכל תרחיש, ובעת הצורך תופעל מערכת הכריזה במקום ויינתנו הנחיות לכלל הציבור איך להיערך. המשטרה  פועלת בשיתוף פעולה מלא וצמוד עם כל זרועות הביטחון וההצלה.

בסיום ההילולה, בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, ובכרטיס הנסיעה. בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על הולכי רגל ללכת בצירים שבהם נעים כלי רכב המובילים לאתר, מחשש לסיכון חייהם.

תגיות:מירוןל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה