חלומות

"למה סבתא הגיעה דווקא אלי בחלום?"

לא תמיד השאלות שמגיעות אלינו סוגרות מעגל בצורה יפה כל כך. אבל כשכן – זה שווה סיפור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחלקת ייעוץ והכוונה של הידברות מקבלת אליה עשרות פניות בכל יום, בקשת נושאים רחבה מאוד. אין שיחה אחת שדומה לחברתה, ובעשרים השנים שאני עובד במחלקה המיוחדת הזו בהידברות, שמעתי כמעט כל סיפור אפשרי, כנראה. משאלות קצרות וענייניות ועד לסיפורים שנדמה כאילו נלקחו מתוך ספר בדיוני לחלוטין. החלטתי לשתף אתכם, הקוראים, בחלק מן הסיפורים הללו.

באחד הימים התקשרה אלינו אביה, אישה צעירה, שהיתה נסערת מאוד בעקבות חלום שחלמה.

בחלומה של אביה הופיעה סבתה, שנפטרה זה לא מכבר. בחלום ראתה אותה אביה כשפניה לא טובות, במראה חולה ממש. הן היו חמורות סבר וכעוסות מאוד. אביה, שרצתה בחלומה להקל על סבתה, התקרבה אליה והגישה לה צלחת מהבילה של מרק תימני. אך הסבתא הרחיקה ממנה את המרק בתנועת יד תקיפה, כביכול אומרת לה: "אני לא רוצה ממך שום דבר".

"למה סבתא הגיעה דווקא אלי?", שאלה אותי, "ומה פשר הפנים החולות שלה? ולמה היא לא הסכימה לקבל ממני את המרק?".

במקורות הקבליים כתוב שאותות שמגיעים אלינו בחלום הם סימנים. כאשר נפטר מגיע בחלום ופניו חולות או רעבות – זהו סימן לכך שהוא נמצא בצער, וזקוק לעזרה. וכאשר הנפטר נמצא בצער נורא שכזה, הוא מגיע בחלום אל האדם שיוכל לעזור לו בצרתו. חשוב לדעת שעצם ההגעה של נפטר בחלום מהווה צער גדול עבורו, אין זה דבר פשוט כלל וכלל. ואם הנפטר מגיע בחלום, וישנם בחלום גם אותות ממשיים וברורים – כדאי מאוד לבחון את משמעות הדברים.

לכן אמרתי לאביה שככל הנראה, סבתה הגיעה בחלום דווקא אליה, משום שהיא יודעת שאביה היא זו שתוכל לסייע לה. פניה חולות כי היא זקוקה לעזרה, אך מדוע הן כועסות? ומדוע היא דחתה את המרק שהציעה לה אביה?

"נסי לחשוב", אמרתי לאביה, "אולי יש משהו חיובי שנהגת לעשות בעבר, ואילו עכשיו הפסקת לעשות אותו? יתכן שזה הדבר שעליו מסמנת לך סבתך".

אביה חשבה כמה שניות, ואז אמרה, בהפתעה אך גם בביטחון: "אני יודעת". התעניינתי מהו הדבר שנזכרה בו, והיא סיפרה: "כשהתחתנתי, נהגתי לכסות את ראשי באופן מלא וקבוע. אך לאחרונה, הזנחתי קצת את העניין. כאשר אני יוצאת מהבית ליציאה קצרה, כמו למשל למכולת או לסידור זריז אחר – אני משאירה את כיסוי הראש בבית. מה אתה מציע לי?", שאלה.

אמרתי לה שכדאי, כנראה, לתקן. אישה נשואה חייבת בכיסוי ראש ברחובה של עיר, ולמשך הזמן שבו היא נמצאת בחוץ אין כל משמעות – גם ביציאה קצרה, יש לה חיוב של כיסוי ראש. אולי הירידה שלה בהקפדה על כיסוי הראש הוא מה שהכעיס את סבתה, וגם גרם לה לצער גדול כל כך בשמים, עד שהגיעה אל אביה כדי לעורר אותה לתיקון.

אביה החליטה מיד לקבל על עצמה להקפיד על כיסוי ראש כפי שנהגה בעבר, לעילוי נשמת סבתה. היא אמרה לי זאת, וסיימנו את השיחה בתחושה של שלווה.

ביום ראשון שלאחר מכן קיבלתי שיחת טלפון נוספת מאביה. הפעם היא נשמעה נלהבת ומאושרת. "בליל שבת סבתא שוב הגיעה אלי בחלום", היא סיפרה, וקולה רועד מהתרגשות. "הפעם היא היתה מחויכת ממש, עם פנים זוהרות ומאושרות. היא פתחה את זרועותיה לעברי וחיבקה אותי עוד ועוד, ולא הרפתה".

לא תמיד אנחנו שומעים איך השאלות, התהיות והבקשות שמגיעות אלינו סוגרות מעגל. סגירת מעגל יפה כל כך מרגשת אותי, באופן אישי, בידיעה שיכלתי, ב"ה, לסייע לעוד אישה להגיע לחיזוק בעבודת ה' – וגם לרגיעה ולשלוות הנפש.

לייעוץ והכוונה מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-2221230

תגיות:חלומותהרב ירון יצחקוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה