חדשות בארץ

הורוביץ דיבר בקבינט על "אלימות מתנחלים" - בנט לא הגיב

במהלך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני, יצא שר הבריאות ניצן הורוביץ נגד "אלימות מתנחלים" וטען כי מדובר ב"פעילות מתוכננת וסדורה שנועדה להוביל לשפיכות דמים". ראש הממשלה נפתלי בנט לא הגיב בישיבה על הדברים

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
הורוביץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הורוביץ (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר במהלך דיון בקבינט המדיני-ביטחוני כי "אלימות מתנחלים היא איום אסטרטגי", כך דיווחה הבוקר (ראשון) מוריה אסרף-וולברג בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר טען הורוביץ כי מדובר ב"פעילות מתוכננת וסדורה שנועדה להוביל לשפיכות דמים". לדבריו, על צה"ל לפעול ביתר נחישות למיגור התופעה. שר הביטחון בני גנץ השיב, כי הנושא מטופל.

עוד דווח, כי ראש הממשלה נפתלי בנט לא הגיב על דבריו של הורוביץ. מלשכתו נמסר כי עמדתו בנושא ידועה: "אין מקום להכללות נגד ציבור המתיישבים, ובאותה מידה יש לטפל באופן נחרץ בתופעות של אלימות".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, הגיב בחריפות על התבטאותו של הורוביץ: "חבל ששר הבריאות ניצן הורוביץ לא נאבק למען הבריאות באותה נחישות בה נאבק נגד אחיו המתנחלים. אלימות בכל צורה בכל מקום ובכל חברה היא איום, נדמה לי שהרבה יותר אלימות כזו נצפתה בחודש האחרון בערי ישראל בשפלה עם רכבים ממולכדים ומתפוצצים. אלימות נראתה בחודש האחרון במלוא עוצמתה גם במגזר הערבי לצערנו ברציחות אין סופיות ותקריות ירי".

"אין כאן כמובן הכשרה או אישור למי מהמתיישבים להרים יד, לא כלפי חיילים, לא כנגד יהודים וחלילה לא נגד שכנינו הפלסטינים", הצהיר רביבי. "מי שנוהג באלימות פוגע בהתיישבות. אולם הנחישות והעקביות, כפי שעולה מהדיווח על דיוני הקבינט, בניסיון הורוביץ המשמש כשר הבריאות להדביק תווית של אלימים למתנחלים הייתה חסרה במאבקו בקורונה, במאבק למען שיפור השירות לחולים ולמען הגדלת מספר המיטות בבתי החולים. ראוי לו שאחרי חודשיים בהם מתו יותר מ-1,000 איש שהיו תחת אחריות משרדו - יתמקד בהם ובדרכים להיערך לגל הבא, וישחרר את כולנו מרדיפתו הבלתי מוצדקת אל מול העובדות. האיום האסטרטגי הוא שרים פופוליסטיים, שבמקום להתמקד בעבודתם ולאחד את העם מחפשים דרכים לפלג ולחלק את הישראלים למחנות".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, תקף: "דברי השר הורוביץ הם הסתה פרועה נגד ציבור ענק של מתיישבים שמוסר את נפשו על יישוב הארץ. קואליציית השמאל הקיצוני הזו קיימת הודות לחברי מפלגת ימינה שמכרו את ערכיהם בשביל הכיסא. במקום ששרי הממשלה יפעלו לחיסול הטרור הערבי הפוגע בביטחון ישראל, הם מתעסקים בהסתה נגד מפעל ההתיישבות המשגשג".

מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, תת-אלוף (במיל') אמיר אביבי, מסר: "צר לראות כיצד שר הבריאות ושרים בממשלת ישראל טוענים בפני הקבינט המדיני ביטחוני כי אלימות מתיישבים הינה פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל. שרים אלו, אשר מובילים קמפיין הסתה פרוע נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, פועלים על מנת להכפיש את מפעל ההתיישבות המשגשג, המהווה חלק נכבד במפעל הציוני כאתוס לאומי. אין כל ספק כי אלימות יש להוקיע ולטפל באופן נקודתי וענייני, אך את הדגש יש לשים על העלייה הנרחבת בטרור הפלסטיני בשנים האחרונות הפוגע מדי יום בביטחון מדינת ישראל".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, הגיב: "הקבינט הופך למנוע הסתה נגד המתנחלים, איך ייתכן ששרים במחנה הלאומי מאפשרים לשרים קיצוניים להפוך את ישיבת הקבינט לישיבת 'בצלם'? מי שחושב שמתן במה למפלגות פוסט ציוניות בקבינט לא יביא להשלכות - טועה ומטעה. עצם העובדה שפעילות הסתה של עמותות חתרניות, במימון האיחוד האירופי ומדינות נוספות, עושה את דרכה עד לישיבת הקבינט, מצביעה על הכישלון החמור בהרכב הקואליציה. אין מחילה למי ששותק כאשר בישיבת קבינט מדיני מתירים את דמם של מאות אלפי אזרחים, מלח הארץ שמהווים את חיל החלוץ בהגנה על מדינת ישראל".

תגיות:נפתלי בנטיהודה ושומרוןניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה