חדשות בריאות

האם יוסרו מגבלות הקורונה? היום יתקיים דיון מכריע בקבינט

על רקע דעיכת גל האומיקרון: דיון משמעותי יתקיים היום בין ראש הממשלה לבכירי משרד הבריאות

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
ישיבת הממשלה (צילום ארכיון: AMIT SHABI / POOL)ישיבת הממשלה (צילום ארכיון: AMIT SHABI / POOL)
אא

על רקע דעיכת גל האומיקרון, היום (ראשון) יתקיים דיון מכריע בין ראש הממשלה לבכירי משרד הבריאות. האם יוסרו רובן המוחלט של המגבלות, ותיוותרנה רק חובת עטיית המסיכות והבדיקות בכניסה לארץ?!

הדעה הרווחת במשרד הבריאות היא שחובת עטיית המסיכות תישאר על כנה – כך מדווח הבוקר העיתון 'ישראל היום'. דיון נוסף בנושא צפוי בעוד כשבועיים, וייתכן שתתקבל החלטה שונה לאור המשך הירידה בתחלואה.

בכירי משרד הבריאות השתתפו בדיון של קבינט המומחים המייעץ לממשלה, בראשות פרופ' רן בליצר. במהלך הדיון המליצו המומחים שכאשר תירשם ירידה משמעותית במספר החולים קשה החדשים והמאושפזים – יבוטל התו ירוק, הבדיקות בבתי הספר ואפילו בדיקות לנחשפים לחולים (למעט אוכלוסיות בסיכון ובני ביתם).

עוד ציינו המומחים שהשתתפו בקבינט שיש להיערך להופעת וריאנט חדש, אלים יותר מהאומיקרון, ומדבק יותר ממנו. זאת על מנת שתתאפשר התמודדות טובה יותר. המומחים מעריכים שאם הווריאנט הבא יהיה שונה מאוד מהאומיקרון, לא צפויה הגנה טובה מהדבקה למחלימי האומיקרון הלא מחוסנים, וכיוון שההגנה ממחלה קשה תהיה חלקית בלבד – יש להיערך היטב ולנקוט צעדי בלימה. בין ההמלצות, לנצל את זמן ההפוגה בין הווריאנטים לשדרוג מערכי הבדיקות והריצוף.

בסוף החודש צפוי לפוג תוקפו של מתווה הבדיקות במערכת החינוך, ולכן הממשלה תידרש להחליט אם לסיימו או לחדשו. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, תומך בהפסקת מתווה הבדיקות במערכת החינוך. גם שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, תמשיך להתעקש על המשך ביטול הבידודים לילדים, כחלק מתהליך החזרת המשק לשגרה. רה"מ בנט טרם גיבש את עמדתו בנושא.

שר הבריאות ובכירי משרדו הסכימו ביניהם כי תבוטל הבדיקה לפני הטיסה חזרה ארצה, ותישאר החובה להיבדק רק בנחיתה בנתב"ג. כן הוסכם על ביטול חובת הבידוד לישראלים לא מחוסנים בחזרה לארץ, ועל כניסת ילדים זרים לא מחוסנים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מבדיקה בנחיתה. בני 12 ומעלה שאינם מחוסנים לא יורשו להיכנס לארץ.

בכיר במשרד הבריאות אמר הבוקר ל'כאן חדשות' כי ייתכן שיוחלט לבטל את חובת עטיית המסכות לקראת חג הפסח, אם מגמת הירידה בתחלואה תימשך. הבכיר הדגיש שמערכת הבריאות צופה הגנה נרחבת של מחלימי האומיקרון בקרב הזן החדש, וכן טוור רחב יחסית בין גל זה לגל הבא. עם זאת ציין הבכיר שייתכן שווריאנט חדש, ששונה מאוד מהאומיקרון, עלול לשנות את הצפי ולהביא להתפרצות מוקדמת יותר.

הנתונים שפרסם משרד הבריאות ממשיכים להצביע על כך שהגל החמישי של נגיף הקורונה ממשיך בדעיכה, לאחר שהותיר אחריו נזקים קשים ומשמעותיים. מאז תחילת המגיפה נפטרו 9,841 בני אדם, כאשר בגל החמישי בלבד נפטרו לפחות 1,254 בני אדם, ומתחילת השנה הלועזית נפטרו 1,100 ישראלים.

ארז צדוק במונולוג חריף על התנהלות ממשלת בנט במשבר הקורונה - "לא אכפת להם מחיי אדם":

(קרדיט: ערוץ 14)

תגיות:מגבלותממשלהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה