חדשות בעולם

מתיחות שיא: חילופי אש כבדים בין המורדים לצבא אוקראינה

150,000 חיילים רוסיים מקיפים את אוקראינה, ו-2,000 הפרות אש נרשמו ביממה האחרונה. "במובן מסוים, הפלישה כבר החלה"

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפלישה הרוסית כבר החלה? כמעט 2,000 הפרות של הפסקת האש בחזית המזרחית של אוקראינה נרשמו ביממה האחרונה - כך מסר גורם דיפלומטי לסוכנות הידיעות רויטרס. כזכור, בימים האחרונים החלו חילופי אש כבדים בין המורדים הפרו-רוסים לצבא האוקראיני במזרח המדינה. ההערכות באוקראינה ובמערב הן שהפגזות אלו הן "תירוץ" של נשיא רוסיה פוטין לייצר "תירוץ" שיצדיק פלישה רוסית לאוקראינה, כביכול לשם הגנה על הבדלנים.

במערב מתחזקת ההערכה שפוטין כבר קיבל החלטה לפלוש לאוקראינה, כך מציינת היום (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס. בשלך כך, בהמשך היום יכנס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את המועצה לביטחון לאומי, כדי לדון במתיחות העזה במזרח אירופה.

הבית הלבן ציין כי על פי הערכות גורמי המודיעין, "רוסיה יכולה לפלוש לאוקראינה בכל רגע". גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מציין ש"רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". בדברים שאמר בריאיון לרשת BBC, ציין ג'ונסון כי "כל הסימנים מראים שתוכנית הפלישה כבר החלה, במובנים מסוימים. אנשים צריכים להבין את המחיר העצום בחיי אדם שכרוך בכך".

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר בריאיון לערוץ הגרמני ARD ש"כל הסימנים מעידים שרוסיה מתכננת פעולה בהיקף רחב". לדבריו, "כולם מסכימים על כך שהסיכון לתקיפה הוא מאוד גבוה".

גורם בברית נאט"ו אישר דו"ח שבו נכתב כי הברית הצבאית מעבירה את נציגיה מבירת אוקראינה קייב, לעיר לבוב שנמצאת במערב המדינה, ולבריסל, בירת בלגיה, עקב "סיבות ביטחוניות". לדברי הגורם, "בטיחותם של נציגינו היא בחשיבות עליונה ולכן העברנו אותם. משרדינו באוקראינה יישארו פעילים"

בתוך כך, ביום חמישי החלו חילופי אש כבדים בין המורדים הפרו-רוסים לצבא האוקראיני במזרח המדינה, ו-2000 פגזים ופצצות מרגמה נורו מאז על עשרות יישובים בקו האש.

נשיא ארה"ב ביידן נשא הצהרה מיוחדת על המתיחות, וטען ש"רוסיה מנסה ליצור לעצמה תירוץ לפלישה. איזה אינטרס יש לאוקראינה לתקוף כפי שמאשימים אותה המורדים, כש-150 אלף חיילים רוסים מקיפים אותה?! אם רוסיה תמשיך בתוכנית הזאת, היא תהיה אחראית למלחמת ברירה הרסנית".

ביממה האחרונה הורו מנהיגי הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה על גיוס כללי של הגברים באזורים בשליטתם, זאת לאחר שפינו את הנשים והילדים אל תוככי רוסיה. במקביל, רוסיה הודיעה ש"פגזים אוקראיניים" התפוצצו בשטחה, בעוד הצבא האוקראיני מציין שלחבל דונבאס במזרח אוקראינה הגיעו שכירי חרב רוסים – במטרה לבצע מתקפות מבוימות, ולהטיל את האחריות על קייב. 

תגיות:אוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה