חדשות בארץ

תושב עזה נכנס לישראל לצורך טיפול רפואי – וריגל עבור חמאס

תושב עזה בן 27 קיבל אישור להיכנס לישראל לצורך קבלת טיפול רפואי, וניצל זאת לשהייה בלתי חוקית ולהעברת מידע לארגון חמאס. חקירתו בשב"כ הביאה לחשיפת מודיעין רב על ארגון הטרור. בימים הקרובים יוגש נגד המחבל כתב אישום

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
מעבר ארז, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מעבר ארז, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

תושב עזה המשתייך לזרוע הצבאית של חמאס, שנכנס לישראל בהיתר לצורך קבלת טיפול רפואי, ניצל זאת בהמשך לטובת שהייה בלתי חוקית בשטח הארץ ולהעברת מידע מודיעיני לחמאס. כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

אחמד אבו אל-נור (27) נעצר בישראל ב-24 בינואר, במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר נגב במשטרת ישראל. מחקירתו בשב"כ עלה, כי הוא גויס בשנת 2009 לזרוע הצבאית של חמאס. במסגרת פעילותו בארגון הטרור, הוא לקח חלק בהכשרות ופעילויות צבאיות כנגד ואף פעל במסגרת "הביטחון הכללי", מנגנון חשאי של חמאס.

עוד עלה מהחקירה, כי אבו אל-נור ניצל את שהותו בישראל לטובת העברת מידע מודיעיני למפקדיו במנגנון הביטחון של חמאס, תוך כדי ניסיונות שלא צלחו לגיוס אנשים נוספים לפעילות טרור בהכוונת חמאס.

בשב"כ ציינו כי פעילותו של המחבל בחמאס והידע הרב לו נחשף הביאו ל"חקירה ייחודית אשר חשפה מודיעין רב אודות ארגון החמאס, ובין היתר אודות מיקומי מנהרות, מצבורי אמל"ח ואיתורים צבאיים מהם פועל הארגון".

חומרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז דרום. במהלך הימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגד המחבל כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

כזכור, בתקופה האחרונה הרחיבה ישראל באופן משמעותי את מספר היתרי הכניסה לישראל כחלק מהמאמץ לשיפור המצב הכלכלי-אזרחי ברצועת עזה.

בהודעה מטעם שב"כ נמסר: "חקירה זו, אשר מתווספת לחקירות קודמות שבוצעו בתקופה האחרונה, חושפת פעם נוספת את הניצול הציני אותו עושה ארגון החמאס, ובתוך כך הביטחון הכללי ומנגנוני הביטחון החשאיים שלה, תוך שימוש באישורים ההומניטריים הניתנים לתושבי עזה לטובת קידום פעילות טרור בישראל".

"שירות ביטחון כללי רואה בחומרה רבה כל אכוונה של פעילות טרור וריגול מרצועת עזה, וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וצה"ל על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כל פעילות עוינת מצד ארגוני הטרור בעזה".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", מסר בתגובה לפרסום שב"כ: "מדיניות היתרי הכניסה המופקרת של מערכת הביטחון רק תביא לעוד מקרים רבים כגון אלו. אין שום הצדקה להגדיל את ההיתרים, אשר מנוצלים פעם אחר פעם לטובת טרור ואלימות. בינתיים, מסתובבים בשטחי ישראל מעל 3,000 ערבים מעזה שעל מקום הימצאם הצבא כלל לא יודע להצביע. זו סכנה חמורה ומיידית, ועל כן יש לתפוס את כולם ולהנחיל מדיניות שמטרתה קודם כל הגנה על ביטחון תושבי ישראל, ואחר כך כל מיני 'מחוות'".

תגיות:חמאסרצועת עזהשב"כטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה