חדשות בארץ

דיווח: ישראל תמנע כניסת חברי כנסת לשכונת שמעון הצדיק בירושלים

העיתון הפלסטיני אל-קודס דיווח מפי "גורמים מצריים יודעי דבר", כי במגעים עם המתווך המצרי הבטיחו בישראל לפעול להרגעת הרוחות בשייח' ג'ראח ולמנוע כניסת חברי כנסת לשכונה

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

העיתון הפלסטיני אל-קודס היוצא לאור במזרח ירושלים דיווח היום (חמישי), כי מצרים קיבלה הבהרות מישראל וחמאס על אי הרצון להסלים את המתיחות ולהיכנס לעימות צבאי.

ההבהרות של ישראל וחמאס באות על רקע העימותים בימים האחרונים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. על פי הדיווח, המסתמך על גורמים מצריים יודעי דבר, ישראל הודיעה לנציגי המודיעין המצרי כי היא מטפלת במצב בשייח' ג'ראח "בזהירות ובאחריות" מתוך רצון למנוע הסלמה. בישראל ציינו שהם מעוניינים להרגיע את המתיחות ופועלים למנוע כניסה של יהודים לשכונה, ומתכוונים למנוע הגעה למקום של חברי כנסת וגורמים נוספים כדי שלא להלהיט את האווירה.

עוד דווח מפי המקורות המצריים, כי בחמאס הבטיחו לשמור על השקט ואמרו כי אין בכוונתם להיכנס לסבב הסלמה חדש. עם זאת, הם הוסיפו כי אם העימותים בשייח' ג'ראח ובירושלים יתרחבו – ארגוני הטרור ברצועה ישקלו את האופציות, כולל האפשרות לחדש את העימותים על גדר הגבול בין ישראל ועזה.

טל יושובייב, תושב שמעון הצדיק שביתו הוצת בסוף השבוע שעבר בידי פורעים ערבים, פרסם שלשום תיעוד בו נראית שוטרת המונעת את כניסתו לשכונה. השוטרת טענה, כי קיבלה הוראה למנוע כניסת יהודים לאזור.

יושובייב כתב לאחר מכן בטוויטר: "המשטרה מנקה את שכונת שמעון הצדיק מיהודים. עד שלא התקשרתי למפקד התחנה לא נתנו לי להיכנס לבית שלי והשאירו אותי בחוץ. המשטרה רוצה את שכונת שמעון הצדיק יודן ריין. אין הסבר אחר לזה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "נוכח אירועי הימים האחרונים, המשטרה פועלת באזור לשמירת הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו. החסימות נועדו למנוע הפרות סדר, אלימות וחיכוך מכל סוג שהוא. מבירור המקרה עולה כי מדובר בלוחמת מג"ב שהייתה בתגבור במקום, וטעתה בשיקול הדעת ובהסבר הדברים לאזרח בעקבות אי הבנה נקודתית".

"נבהיר כי כניסת תושבי השכונה לביתם, ערבים או יהודים, מתאפשרת ללא הגבלה וגם במקרה זה, לאחר התערבות מפקד הגזרה, התאפשר המעבר. צר לנו על הניסיון להסיק מסקנות שגויות ביחס לפעילות המשטרה המבוצעת ללא משוא פנים".

תגיות:שמעון הצדיקחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה