חדשות בארץ

עבאס מגלה את פרצופו האמיתי: זה מה שאמר ברדיו בשפה הערבית

מנסור עבאס ברדיו הערבי: "אומר זאת בצורה ברורה – מדינת ישראל היא מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד האזרחים הערבים שלה"

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, חבר הקואליציה, שזכה לתפקידים משמעותיים רבים – מגלה שוב ושוב את פרצופו האמיתי. הבוקר (חמישי) אמר עבאס בראיון בערבית לרדיו 'מכאן' כי "מדינת ישראל היא מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד האזרחים הערבים שלה".

את הדברים אמר ח"כ עבאס כשהתבקש בראיון להתייחס להתבטאות שהשמיע לאחרונה, שהוא לא מגדיר את היחס בין יהודים לערבים בישראל כ"אפרטהייד". ההתבטאות הובילה לביקורת קשה נגדו, כולל של השייח איברהים צרצור, לשעבר ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית המיוצג בכנסת באמצעות רע"מ, שכתב: "הצהרותיו נחשבות חריגה מהמוסר הקבוע של התנועה ומהאמונות הדתיות והלאומיות".

אלא שגם בראיון הבוקר הוא הדגיש: "בתוך גבולות מדינת ישראל אינני משתמש במושג 'אפרטהייד'. אני משתמש במושג אפליה. לגבי הגדה המערבית אני משתמש בביטוי 'כיבוש', כי זה המושג המוכר מבחינה בינלאומית".

אמנם עבאס התבטא באופן זה פעמים רבות בעבר, אך כעת, ברקע המשבר בקואליציה עם מפלגתו, הדברים מבהירים טוב מאוד מי היא מפלגת רע"מ.

בחברה הערבית שוררת ביקורת פנימית עזה על עבאס. הרקע למתיחות הוא החלטת ועדת השרים לחקיקה לדחות את הצעת החוק של חה"כ אימאן ח'טיב-יאסין להעניק הטבות מס גם לשבטים הבדואים ולא רק ליישובים מוסדרים, כמו גם התנהלות הקואליציה סביב חוק האזרחות. בעקבות כך, הוחלט ברע"מ להמשיך את החרם ולא לתמוך בהצעות החוק של הממשלה. בעקבות החרם ברע"ם, סדר היום במליאה בוטל 'כמעט לחלוטין.

בליכוד מסרו בתגובה: "דברים מבישים של מנסור עבאס, השותף הבכיר של בנט. בנט שותק כמו דג ולא מגנה. בושה וחרפה".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יצא המרצע מן השק והיום כולם מבינים למה הזהרנו ממנו. שוב מנסור עבאס מתנועת האחים המוסלמים חושף את פרצופו האמיתי ואומר את דעתו על מדינת ישראל – מה שלעולם לא היה אומר בראיון בעברית"..

תגיות:מנסור עבאסהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה