חדשות בארץ

יאיר גולן תקף תלמיד תיכון: "מסוכן לביטחון ישראל"

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, השתתף בסמינר שנערך לתלמידי י"ב ושאל במהלכו את אחד המשתתפים על עמדתו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. לאחר שהתלמיד הביע את דעתו כי צריך לשלול אזרחות מערבים שביצעו פיגוע, אמר גולן כי הוא "מסוכן לביטחון ישראל"

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גולן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן, מחולל סערה נוספת, וזאת לאחר שאמר לתלמיד תיכון כי הוא "מסוכן לביטחון ישראל".

תלמידי שכבת י"ב בתיכון מקיף נשר הגיעו השבוע לירושלים כדי לעבור סמינר בנושאי ציונות ויהדות. במסגרת הסמינר, התקיים פורום פוליטי בהשתתפותו של גולן. במהלך הדיון שאל סגן השר את רז, אחד מהתלמידים, על עמדתו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני בתוך מדינת ישראל וכיצד היה נוהג לו היה מכהן כראש הממשלה.

התלמיד השיב כי היה שומר על הסטטוס קוו הנוכחי, אולם מוסיף לכך צעד אחד: שלילת אזרחות מכל ערבי הנושא תעודת זהות ישראלית שיבצע פיגוע טרור בשטח מדינת ישראל, וכן מבני משפחתו, והענקת אורכה של חודש למצוא מקום מגורים אחר. גולן הגיב על כך: "אני אומר לכם שבניגוד לעמדתו של רז, שאמר מה שנקרא סטטוס קוו – אם יעשו בעיות ניתן להם בראש, אם ישבו בשקט יקבלו יחס טוב – אני אומר לכם דבר נורא פשוט: רז מסוכן לביטחון ישראל".

דבריו של גולן הממו את התלמידים ואת רז, שיצא במחאה מהאולם. לפני צאתו, אמר לגולן: "לדעתי אתה עוכר ישראל, ואתה לא ראוי שאשב כאן ואשמע אותך". על פי דיווחים שונים, בעקבות התקרית החליטה רכזת השכבת להשעות את התלמיד מהסמינר ולשלוח אותו חזרה לביתו.

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) הגיבה בחריפות על דבריו של גולן: "לא יכול להיות שסגן שרה בישראל יהפוך לסניף של שוברים שתיקה בבתי הספר. יאיר גולן, שבזכות בורא עולם לא נהיה רמטכ"ל, הוא זה שמסוכן לביטחון ישראל. הוא זה שמסוכן לחינוך ילדי ישראל. סגן שרת הכלכלה של מדינת ישראל פוגע במוטיבציה של הנוער להתגייס לצה"ל בכלל ולקרבי בפרט. בושה וחרפה".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, מסר: "סגן השר יאיר גולן, מזהה התהליכים, ממשיך בהסתה נגד כל אדם שלא חושב כמותו. אחרי שזיהה תהליכים בחברה שהזכירו לו את גרמניה הנאצית, ואחרי שהסית נגד ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, כעת מצא גולן את הסכנה הבאה לביטחון המדינה: תלמיד בית ספר שרק הביע דעה אחרת משלו. יש רק דבר אחד שחברי הממשלה מצטיינים בו, והוא – כפיית דעתם, דעת המיעוט, על הרוב השפוי".

בעיריית נשר הבהירו כי התלמיד לא הושעה מהסמינר בשל התקרית עם גולן, ויצאו נגד דבריו של סגן השר: "עיריית נשר מגנה את אמירתו של חבר הכנסת יאיר גולן כלפי תלמיד בית הספר, ובשיחה שהתקיימה עימו דרשה את התנצלותו על אמירה מקוממת זו".

"במסגרת סמינר שיזם בית הספר לתלמידים המתגייסים לצה"ל, יצאו תלמידי בית הספר התיכון העירוני לטיול בירושלים המחבר את הישראליות לשורשים היהודיים, שואה, אזרחות וציונות. תלמידי בית הספר נפגשו עם חברי כנסת יאיר גולן ממרץ ואופיר סופר מהציונות הדתית. במהלך שיח שהתקיים עם התלמידים התבטא חבר הכנסת גולן באופן בלתי ראוי ומבזה כלפי תלמיד בית הספר. בשיחה שהתקיימה היום עם חבר הכנסת, נאמר לו שמערכת החינוך בעיר מצפה ממנו לקחת אחריות על אמירתו האומללה ולהתנצל עליה באופן שאינו משתמע לשתי פנים".

"העיר נשר מאז ומעולם ידעה להכיל את ריבוי הדעות במדינת ישראל כל עוד הם אינם שוללים את קיום המדינה, ולראיה אחוז המתגייסים לצה"ל בעיר נשר הוא מהגבוהים במדינת ישראל. אנו משקיעים משאבים רבים בחינוך לערכים ולגיוס לצה"ל, ומאמינים ביכולתם של בני הנוער שלנו לבחור את דעותיהם ובחירותיהם האישיות".

תגיות:יאיר גולןאבי מעוזקטי שטרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה