חדשות בארץ

100 רופאים נגד משרד הבריאות: "הפקרתם את האוכלוסיות החלשות"

משרד הבריאות החליט לקצץ את הניתוחים הבריאטריים. יותר מ-100 רופאים חתמו על מכתב מחאה

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
צילום: Flash90צילום: Flash90
אא

מכתב חריף נשלח הבוקר (רביעי) לשר הבריאות ניצן הורוביץ, ועליו חתומים יותר מ-100 רופאים ורופאות. במכתב, שנשלח מטעם יו"ר החברה הישראלית לבריאטרייה ד"ר נאסר סקרן, מובעת התנגדות נחרצת לכוונת משרדי הבריאות והאוצר, לקצץ בכמות הניתוחים הבריאטריים המתקיימים בבתי חולים הציבוריים בישראל.

כמות הניתוחים, שנועדו בראש ובראשונה להציל חיים, יקוצצו באופן דרסטי, ומאות הרופאים שחתמו על המכתב, מוחים נחרצות. "המשרד, בהובלתך, מבצע פעולות המובילות לפגיעה בכלל מערכת הבריאות הציבורית, ובמיוחד בפריפריה", לשון המכתב. "הטיפול בהשמנת יתר חולנית, הוא אחד מאתגריה המובילים של מערכת הבריאות בעידן הנוכחי. מדובר על חולי אמיתי, המחולל בעיות בריאות רבות ומסכנות חיים, כמו יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, בעיות פוריות, סוכרת סוג 2, סוגי סרטן שונים ועוד.

"להזכירך, שר הבריאות הורוביץ, הצהרת מעל דוכן הכנסת, בתאריך ה-2/2/22, כי 'ניתוח בריאטרי הינו ניתוח חשוב ומציל חיים'. זה הזמן לקיים את האמירה תוך הקצאת תקציבים להבניית הטיפול הכוללני במחלת ההשמנה", מסתיים המכתב.

כזכור, משרדי הבריאות והאוצר הקימו תת וועדה לבחינת התמחור של פרוצדורות רפואיות. עוד לפני שהחלה הוועדה לזמן רופאים להביע את דעתם, היא כבר הודיעה ש"ניתוחי ההרזיה יחתכו כדי להוריד את התמריץ לביצועם".

מה הקשר בין שמירת הבריאות לעבודת השם? איך שומרים על גוף בריא ומאריכים ימים? הרב זמיר כהן מציג 4 כללים לאכילה נכונה, על פי הרמב"ם:

תגיות:חדשות בארץמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה