חדשות בארץ

שר האוצר ליברמן מגיב לביקורת מתוך הקואליציה: "לא אזוז מילימטר"

שר האוצר ליברמן סופג ביקורת מחבריו בקואליציה: "נחרים את דיוני ועדת הכספים, אם לא תכלול התייחסות לנפגעי הקורונה". ליברמן מצידו: "לא אזוז מילימטר"

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)(צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
אא

(עודכן: 9:42)

שר האוצר ליברמן התייחס הבוקר (רביעי) לביקורת מתוך הקואליציה: "לא אזוז מילימטר מהתוכנית", אמר ל-ynet. "בדיוק כמו שאני מגבה כל שר בממשלה - אני מצפה לגיבוי. אם מישהו מצפה שאני אשנה כיוון  בגלל לחץ של מישהו - הוא טועה. הם חושבים על בחירות, ולא על כלכלה". בציניות הוסיף: "מגיע לי פרס נובל לשלום אם הצלחתי לאחד את לפיד, גנץ ומיכאלי לעמדה אחידה. בכך כבר חיזקתי את הקואליציה".

"אני אקבל החלטות על בסיס שיקולים כלכליים ענייניים", אמר. "לא מעניין אותי אינטרסים אלקטורליים ולחצים פוליטיים וכתבות בתקשורת. המדיניות הכלכלית כפי שאני מוביל אותה שמונה חודשים הוכיחה את עצמה מעל ומעבר".

כשנשאל על הביקורת כיוון שהתוכנית לא מסייעת לחלשים, אלא רק מגדילה את הפער בין המעמדות, השיב ליברמן: "עשינו מהפכה כמו שאף ממשלה לא עשתה. ביטלנו את החל"ת, הכרזנו שאין יותר סגרים ושלא יהיה פיזור כסף ממסוקים. רק סיוע מוכר - מי שנפגע, נעזור לו. דוגמה אחת היא חברות התעופה הישראליות. באופן ממוקד".

בכך מתייחס ליברמן לכך שמפלגות יש עתיד, העבודה וכחול לבן תיאמו ביניהן שיפעלו לסכל את התוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן, אם לא תכלול התייחסות לנפגעי הקורונה. על פי הדיווח בכאן 11, חברי כנסת ביש עתיד הבהירו שהם מתכננים להחרים את דיוני ועדת הכספים "עד להודעה חדשה".

במקביל, יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון ניהל שיחה קשה עם שר האוצר, במהלכה אמר לו: "לא יכול להיות שאתה יוצא עם תוכניות לבד, אתה שולט באוצר, בוועדת הכספים וברפורמות. יש גוף אחד שאתה לא מחזיק בו וזה ועדת הכלכלה, אז תתחיל לקחת אותנו בחשבון, אחרת לא יהיו תוכניות כלכליות".

כזכור, ליברמן הציג אתמול בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי את התוכנית שגיבש נגד הציבור החרדי. בין הצעדים הכלולים בתוכנית: שלילת ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים; וקיצוץ שעות הלימוד בישיבה מ-40 ל-20 שעות לימוד שבועיות. לטענת האוצר, המהלך לא יפגע בתקציב הישיבות, והוא נועד להוביל לכך שאברכים יעבדו בהיקף של חצי משרה מבלי לפגוע במלגה שהם מקבלים. סעיף נוסף בתוכנית שגובשה הינו מתן תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שיכניסו לימודי ליבה למערכת השעות שלהם. במקביל לצעדים אלו, ליברמן מתכוון לקדם את חוק הגיוס ולהעבירו בקריאה שלישית.

בתגובה, פנה ח"כ משה ארבל (ש"ס) למבקר המדינה, וטען בפניו שליברמן חורג מסמכותו בצורה "חריגה, בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו". לדברי ארבל, "כלל פרטי התוכנית אינם מצויים למעשה בסמכותו של שר האוצר ומשרדו. כך למשל הנחות הארנונה מצויות בסמכות משרד הפנים; המימון לצהרונים ומעונות יום במשרד הכלכלה; סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך; ונושא חוק הגיוס במשרד הביטחון. בעקבות הפרסום דיווח העיתונאי ישראל כהן שמלשכת שרת הפנים נמסר כי שלילת ההנחה בארנונה לא עומדת על הפרק ולא צפוי כל שינוי בנושא הזכאות. משמעות הדבר היא, ככל שהפרסום נכון, ששר האוצר חורג מסמכותו חריגה בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו המסורים בדין לשרים ולמשרדים אחרים, לפחות חלקם מתנגדים להצעותיו ופעילותו בתחומי משרדם".

תגיות:אביגדור ליברמןועדת הכספיםמיכאל ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה