חדשות בעולם

רוסיה מתקפלת או מזלזלת במערב? חלק מהצבא הרוסי - הוחזר לבסיסו

חלק מהחיילים הנמצאים על הגבול עם אוקראינה הוחזרו לרוסיה. האם תימנע מלחמה במזרח אירופה?

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוסיה הודיעה היום (שלישי) כי החזירה חלק מהחיילים הנמצאים על הגבול עם אוקראינה חזרה לבסיסיהם. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אומר לסוכנות הידיעות ׳אינטרפקס׳ שחלק מהכוחות סיימו את התמרונים במחוזות הדרומיים והמערביים, ויוחזרו מיד לרוסיה. "יחידות במחוזות הדרומים ומערביים שביצעו את משימתם יתחילו לעבור מיקום היום", אמר.

מהקרמלין נמסר בתגובה להסגת החיילים מהגבול: “תמיד אמרנו שנסיג את הכוחות אחרי האימון, וכך עשינו". נוסף על כך, ברוסיה הגיבו בזלזול לתאריך שנקבו גורמים מודיעיניים בארה”ב שהפלישה תחל עד מחר, ובקרמלין אומרים שפוטין שאל בלגלוג: “באיזו שעה אמורה להתחיל המלחמה?”.

דיווח זה מעלה את התקווה שניתן עדיין להימנע ממלחמה עקובה מדם, שעל פי ההערכות תגבה עשרות אלפי קרבנות.

למרות זאת, כוחות רבים של הצבא הרוסי מבצעים תרגילים צבאיים נרחבים באזור. בין השאר, תרגיל משותף לצבא רוסיה עם בלארוס, שצפוי להימשך עד ה-20 לפברואר.

במערב עדיין שומרים על דריכות גבוהה. גם באוקראינה החשש עצום. שר החוץ האוקראיני דימיטרי קולבה אמר לסוכנות הידיעות 'אינטרפקס' כי ” רק אם נראה את הסגת הכוחות, נאמין שפני רוסיה לרגיעה”.

שרת החוץ הבריטית, אליזבת טראס, ציינה אף היא שכדי לשכנע את העולם שאין בכוונתה לפלוש לאוקראינה – על רוסיה להשיג את כל הכוחות מהגבול. "הרוסים טוענים כי אין להם כוונה לפלוש", אמרה, "אך נצטרך לראות נסיגה מלאה של הכוחות אם זה נכון".

המאמצים הדיפלומטיים נמשכים בקדחתניות, תוך תקווה למנוע את המלחמה הצפויה. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נמצא בביקור ברוסיה וצפוי להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין, זאת לאחר שביקר אתמול באוקראינה.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה