חדשות בארץ

דיון סוער בוועדת הכלכלה: "בשם אלפי חללי הקורונה שקברת, אני קורא לך להתפטר"

"שמונה חודשים העצמאים מחכים שתענה להם", הטיח ח"כ אשר בשר האוצר ליברמן בוועדת הכלכלה, "ומה הבשורה? שאברכים ילמדו 20 שעות במקום 40?"

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
ליברמן, ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)ליברמן, ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אא

דיון סוער התקיים בצהריים (שלישי) בוועדת הכלכלה. יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ מיכאל ביטון, פתח את הישיבה ואמר: “מדינת ישראל במשבר. היא ידעה לטפל בעסקים בגל הראשון השני והשלישי, גל האומיקרון ממשיך ויש פגיעה בעסקים ובשכירים ובענפים מסוימים שנפגעים יותר מאחרים. הממשלה עשתה מעשה בשבוע שעבר והודיעה על שורת צעדים שחלקם מבורכים וטובים, יש דברים שאנחנו במחלוקת, אם נתונים הטבת מס על שכר היא צריכה להגיע למוחלשים ביותר. זה דילג על מקבלי שכר המינימום. מה שלא ראינו בתכנית זה התייחסות לעסקים, שר האוצר התחייב להציג את הנושא והגיע לכאן היום. ביקשתי שישמע את בעלי העסקים וחברי הכנסת ואז יתייחס. מתי שהשר יבקש להציג את הדברים שלו נאפשר לו”.

שר האוצר אביגדור ליברמן חטף אש מחברי הוועדה. ח"כ משה אבוטבול מש"ס אמר: "ליברמן רב עם כל העולם ואז אומר לכולם להחליף עבודה. תחליף אתה עבודה. תעוף אתה מהמשרה הזאת. על השנאה והרצחנות שלך לא נעבור על זה בשקט. תתעורר מה קורה לך? אין פה כלכלה? למדינה הייתה מדיניות רווחה כל השנים, אל תבלבל את כולם. אני מדבר על אותם מסכנים שאין להם מה להביא לבית בזמן שאתה מבלה במסעדות יוקרה, תהיה קצת יותר צנוע".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד הגדירה את ליברמן אנטישמי: "זה מה שחשוב לך? אדוני שר האוצר אתה אנטישמי", אמרה.

ח"כ יעקב אשר הטיח בשר האוצר: "שמונה חודשים העצמאים מחכים שתענה להם. הבוקר כינסת לראשונה את הקבינט הכלכלי, ומה הבשורה? שאברכים ילמדו 20 שעות במקום 40, זה מה שמעניין את המסעדנית או את בעלת האולם? אחרי זה אתה שואל למה זה 'אנטישמי'? ככה עבדו פעם, להסיט את האש למקום אחר שלא ישימו לב לכישלון שלך, אני והילדים שלי הגחלים ואתה מפזר מסך עשן של אימה ופחד".

ח"כ שלמה קרעי אמר לשר האוצר ליברמן: "לישראל ביתנו אין פיצויים לעסקים ולעצמאים. אין לכם בושה. אמרת עלינו שפזרנו כסף עם הליקופטרים. היום לקחת הלקיפורטים וי אי פי רק למעמד העליון. אתה מבין שיש אמא שחושבת האם להדליק את הדוד לחמם מים לילדים? העלית מיסים וגרמת סחרור מחירים שאנשים לא ידועים אם לקנות פסטה. בשם אלפי חללי הקורונה שקברת, בשם עשרות אלפי העסקים שהפקרת, בשם מאות אלפי הילדים שהרעבת, אני קורא לך להתפטר".

ח”כ יוסי טייב תקף אף הוא: "אתה שר מנותק וחסר חמלה, אני יודע שהחרדים לא מעניינים אותך, אבל תדאג לפחות לעולים, הרי אתה בעצמך עולה מברית המועצות, ועולי צרפת פונים אלי שהעסקים שלהם קורסים כלכלית והם רוצים לחזור לצרפת, כמה אתה מנותק מהעם? אתה פשוט בושה למדינת ישראל".

על פי התוכנית של שר האוצר, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תיפגע.

תגיות:אביגדור ליברמןועדת הכלכלהמיכאל ביטוןעצמאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה