חדשות בארץ

קריאה למבקר המדינה: "שר האוצר חורג מסמכויותיו חריגה בוטה ומובהקת"

"סוגית ההנחה בארנונה – מצויה בסמכות משרד הפנים. המימון לצהרונים ומעונות יום במשרד הכלכלה; סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך; ונושא חוק הגיוס במשרד הביטחון"

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
ח’’כ משה ארבל (צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)ח’’כ משה ארבל (צילום: Noam Revkin Fenton / Flash90)
אא

שר האוצר חורג מסמכותו: ח"כ משה ארבל (ש"ס) פונה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בעקבות תוכנית האוצר שיזם ליברמן נגד המגזר החרדי.

"שר האוצר חורג מסמכותו בצורה חריגה, בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו המסורים בדין לשרים ולמשרדים אחרים”, תוקף ח"כ ארבל. "כלל פרטי התוכנית אינם מצויים למעשה בסמכותו של שר האוצר ומשרדו. כך למשל הנחות הארנונה מצויות בסמכות משרד הפנים; המימון לצהרונים ומעונות יום במשרד הכלכלה; סוגיית לימודי הליבה במשרד החינוך; ונושא חוק הגיוס במשרד הביטחון.

"בעקבות הפרסום דיווח העיתונאי ישראל כהן שמלשכת שרת הפנים נמסר כי שלילת ההנחה בארנונה לא עומדת על הפרק ולא צפוי כל שינוי בנושא הזכאות", מוסיף ארבל.

"משמעות הדבר היא, ככל שהפרסום נכון, ששר האוצר חורג מסמכותו חריגה בוטה ומובהקת ופולש לתחומי אחריות לא לו המסורים בדין לשרים ולמשרדים אחרים, לפחות חלקם מתנגדים להצעותיו ופעילותו בתחומי משרדם.

“אבקש את בדיקת משרד מבקר המדינה לדיווח המטריד ובמידת הצורך פנייתכם לשר האוצר והבהרת היקף ותחומי אחריותו, ואף הפניית המשך הבירור ליועץ המשפטי לממשלה”.

היום (שלישי) צפוי שר האוצר ליברמן להציג בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי את התוכנית הפוגענית שגיבש נגד הציבור החרדי. בין הצעדים הכלולים בתוכנית: שלילת ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים; וקיצוץ שעות הלימוד בישיבה מ-40 ל-20 שעות לימוד שבועיות. לטענת האוצר, המהלך לא יפגע בתקציב הישיבות, והוא נועד להוביל לכך שאברכים יעבדו בהיקף של חצי משרה מבלי לפגוע במלגה שהם מקבלים.

סעיף נוסף בתוכנית שגובשה הינו מתן תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שיכניסו לימודי ליבה למערכת השעות שלהם. במקביל לצעדים אלו, ליברמן מתכוון לקדם את חוק הגיוס ולהעבירו בקריאה שלישית.

בתגובה לדיווח, מסר יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני: "התוכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר 'ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם'".

"הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים", הוסיף גפני. "ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב אף הוא: "מרתיח להיזכר בהבטחות השווא של בנט וסיעתו ימינה, להגן על הציבור החרדי מפני ליברמן, בעוד המציאות המבישה טופחת על פניהם שוב ושוב, בהיותם חלק מוביל בקואליציית הרשע כלפי כל דבר שבקדושה", הוסיף ליצמן. "אין סליחה לזעקת הילדים החרדים והמשפחות הנאנקות תחת מתקפת הגזירות, שליברמן וממשלת הזדון ממציאים מדי יום, נגד מגזר שלם, שהפך למטרתם המוצהרת, בכל תחום - כלכלית, ערכית ואנושית".

ח״כ מאיר פרוש הגיב על התכנית של ליברמן: ״פעם אחר פעם מנסה ליברמן להכות בציבור החרדי. הקול קול ליברמן והידיים ידי נפתלי בנט, שהתחייב לפני כשמונה חדשים שישמור על הציבור החרדי, האחריות לפגיעה בציבור החרדי ובהרעבת ילדים, היא גם עליו. ממשלת הכלאיים הזו תחלוף מהר״.

תגיות:אביגדור ליברמןמבקר המדינהמתניהו אנגלמןמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה