חדשות בארץ

סקר דרמטי: גוש נתניהו מתקרב ל-61, ימינה על סף מחיקה

סקר חדש של מכון "דיירקט פולס" מלמד כי מפלגת ימינה מגרדת את אחוז החסימה, רע"מ נחלשת וגוש הימין-חרדים מגיע ל-60 מנדטים

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מכון הסקרים "דיירקט פולס" פרסם הבוקר (שלישי) סקר חדש, ממנו עולה שגוש הימין-חרדים באופוזיציה ממשיך להתחזק ועומד על 60 מנדטים.

על פי הסקר, הליכוד זוכה ל-36 מנדטים - יותר מכפול מהמפלגה הבאה אחריו, בעוד יש עתיד זוכה ל-17 מנדטים, הישג זהה לכוחה בכנסת כיום. כחול לבן וש"ס – 9 מנדטים כל אחת, הציונות הדתית – 8 מנדטים, יהדות התורה, העבודה והרשימה המשותפת – 7 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו 6, מרצ ורע"מ – 5 מנדטים כל אחת, ימינה, מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט – 4, ונמצאת על גבול אחוז החסימה. תקוה חדשה – 0 מנדטים.

עורכי הסקר מציינים, כי הוא מצביע על תזוזות בדעת הקהל עם 4 נקודות משמעותיות ביותר: גוש הימין-חרדים מגיע ל-60, לראשונה מזה זמן רב; ימינה מגרדת את אחוז החסימה; רע"מ נחלשת; וחל גידול באחוז המתלבטים בקרב גוש הקואליציה.

מהסקר עולה, כי בוחרי "ימינה" ו"תקווה חדשה" ממשיכים לחזור לגוש הימין. שתי המפלגות איבדו 2 מנדטים נוספים מכוחם לטובת גוש הימין.

מפלגת רע"מ נחלשת. ייתכן שהדבר נובע מאכזבה בציבור המצביעים: המאבקים הקשים בנגב והעיכובים בחקיקה מחלישים את כוחה של המפלגה בציבור הערבי.

את אובדן כוחה של מפלגת ימינה, מפלגתו של ראש הממשלה הנוכחי, יש לתלות בשתי סיבות: האחת – המצביעים הדתיים למפלגה, שהאמינו לבנט בשל היותו חובש כיפה, התפכחו וראו את הכרסום והפגיעה ביסודות הדת. השנייה – ציבור המצביעים, שהאמין להבטחותיו של בנט "לא פרנסה – לא מעניין" ו"לא קורונה – לא מעניין", סופג בכיסו את פגיעותיו הכלכליות של שר האוצר ליברמן הנתמך על ידי בנט, והבין כי מדובר בהבטחות ללא כל כיסוי.

58% ממשיבי הסקר חושבים כי ישראל הולכת בכיוון שלילי, הנתון הגבוה ביותר מאז הבחירות. 45% חושבים כי חופש הביטוי בישראל נפגע מאז הבחירות, לעומת 33% שחושבים שדווקא השתפר. 74% מהישראלים צמצמו בהוצאות השוטפות מעט או הרבה לאחרונה, ורק 22% לא שינו את הרכישות שלהם כלל. 63% חושבים כי הממשלה מטפלת במשבר הקורונה בצורה גרועה.

את המחקר ערך מכון "דיירקט פולס" בבעלותו של שלמה פילבר. במחקר השתתפו 583 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל. הנתונים פוענחו באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, וטעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, הגיב על הסקר: "ככה נראית ממשלה לא לגיטימית שלא זוכה לגיבוי מהעם ושהעומד בראשה בקושי מגרד את אחוז החסימה (ואם לשפוט לפי העבר בנט מקבל בד"כ בקלפי חצי ממה שמנבאים לו הסקרים מה שאומר שהוא לא עובר את אחוז החסימה). הממשלה הזו תיזכר לדיראון עולם ותוחלף בע"ה במהרה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית טובה".

תגיות:סקרממשלהימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה